Recenze: 7 divů světa: Duel (2015)

od 13. 11. 20207 divů světa: Duel, BlackFire, Recenze2 komentáře

Je skvělá strategická karetní hra s krásným designem, ve které se každý ze dvou hráčů snaží v průběhu tří epoch v antickém období vybudovat svojí vlastní vyspělou civilizaci (no spíše starověké město).

Jak už sám podtitul DUEL napovídá – jedná se o soubojovou hru pro dva hráče (patrné již z všeříkajícího obrázku na krabici hry), kteří soupeří mezi sebou ve stavění budov, kasáren, chrámů a divů světa ve vlastním městě a snaží se zvítězit nad tím druhým, ať už ve vojenské či vědecké převaze. Pokud se to ani jednomu z nich nepovede do konce třetí epochy, rozhodne se o vítězi v této skvělé duelové hře až v závěrečném hodnocení.

Základní informace o hře:

2
hráči, věk 10+

30 min
herní doba

Na této karetní hře je třeba pochválit především nádherné grafické zpracování a velice praktické uspořádání všech komponent do plastového insertu už tak malé krabičky, takže všechno pasuje jak má a nic v ní nechrastí. Samotná budovatelská mechanika hry je dosti zajímavá a i tak trochu neobvyklá, kdy draftujete karty nikoliv z ruky, ale už z před sebou postavené pyramidy karet, která představuje danou epochu (bohužel jsou ve hře jen tři). Na základě dostatku surovin a mincí pak draftujete a vykládáte nové budovy či objevy do svého starověkého města.

Co této karetní hře vytknout?

Možná to, že soupeři nemůžete více škodit (např. bourat mu budovy) či nestavíte vojenské jednotky, ale pouze vojenské budovy, které přidávají bonusy. Zamrzí také, že po třetí epoše je s vývojem civilizace už konec.

Každopádně se jedná o skvělou předělávku původní hry 7 divů světa (7 Wonders) pro dva hráče, která vás opravdu vtáhne do doby antiky mezi velké divy světa. Sice ten vývoj civilizace není přímo ve stylu dobře známé PC hry Sid Meier’s Civilization, kdy vlastně procházíte jednotlivými věky od starověku až po novověk, ale jde přesto o výtečnou budovatelskou karetní hru. Svojí malou velikostí krabice, dobře uspořádaným insertem a optimální dobou hraní (cca 30 minut) se hra hodí i na cesty.

Sepsal pro vás Tom Bombadil.

Více naleznete na webu pan-prstenu-lcg.cz.

Hodnocení hry