(musíš být registrovaným prodejcem)

Podpoř nás!

Přispěj na provoz Deskozóny i ty! Budeme ti vděční a získáš speciální odznak.

Vyhrajte s námi hru Včely: Medové království! Soutěžit můžete zde.

Recenze: 7 Divů světa: Duel – Panteon (2016)

od 23. 11. 20207 divů světa: Duel, BlackFire, Recenze2 komentáře

Nad starými impérii z dob minulých nastává bouře. Vody v řekách se vzdouvají, mračna se stahují. Ve vzduchu je cítit jiskření čehosi nepozemského. Mezi obyčejnými smrtelníky nyní kráčejí starší a vyšší bytosti, jež si mocní vladaři prostého lidu povolali na pomoc. Minerva volá do zbraně a Hádes otevírá brány své říše mrtvých, když se po polích prochází Enki a po královských palácích tančí božská Afrodita. Dvě dávná imperia se opět střetávají a tentokrát za dohledu nevypočitatelného panteonu božstev.

Rozšíření Panteon obohacuje základní karetní hru 7 Divů světa: Duel o božstva, která postupně povoláváte do hry.

Celkem v malé krabičce naleznete 15 karet bohů z pěti různých kultur, jež jsou rozděleny dle barev po třech, a kartu brány. Panteon je herní deska, která přestavuje sídlo bohů, a kterou snadno připnete nahoru k herní desce ze základní hry. Během první fáze věků sbíráte z epochální pyramidy tzv. žetony mytologie, které vám umožní vybrat dle barvy jednoho boha z dané kultury a zařadit jej do Panteonu. Bohové se budou snažit obrátit hru ve váš prospěch a pokusí se zvrátit její průběh během věků na vaši stranu.

Zástupcem egyptských bohů ve hře je Anubis, Isis a Ra, kteří přinášejí výhody především přes divy. Například Ra vám umožní sebrat soupeři jeden div světa a přidat si jej ke svým vlastním divům. Dalšími zástupci bohů za Řecko jsou Afrodity, Hádes a Zeus, kteří spíše podporují dění měst. Například Afrodita přidává hráči 9 vítězných bodů, Hádes zase navrací jednu odhozenou kartu budovy na začátku hry, zatímco Zeus odhazuje vybranou kartu z rozložené epochální pyramidy včetně žetonů, které jsou na této kartě. Za římské bohy jsou to Mars, Minerva a Neptun, kteří slouží převážně pro boj. Minerva například dokáže zastavit přesun soupeřovy armády za pomoci své ojedinělé figurky. Pokud však máte rádi vědu, jistě oceníte mezopotámské bohy, jejichž zástupci jsou Enki, Ištar a Isaba. Poslední zmiňovaná dokáže za pomoci hadího žetonu získat soupeřův symbol na vědecké kartě. Poslední skupinou jsou féničtí bohové, kteří pomáhají ve hře s obchodem. Jsou jimi Astarté, Baal a Tanit. Tanit přiděluje bohatství – tedy 12 mincí z banky rovnou do vaší pokladnice.

Poslední kartou do Panteonu je karta brány, kterou přidáte do hry až během 2. etapy věků vč. žetonů obětin (ty patří na karty budov otočené lícem dolů v epochální pyramidě a při jejich sběru vám dávají jednorázovou slevu na božstva). Brána pro vás otevírá zvláštní přístup k ostatním božstvům, které nebyly v průběhu hry zařazeny do oné šestice míst v Panteonu. Odměnou pak je, že sice za utracenou dvounásobnou částku peněz, si můžete vybrat jednoho nezařazeného boha a využít jeho akci. Ve 3. etapě přichází do hry místo cechů karty chrámů, které vám přidávají vítězné body (za jeden chrám pět bodů, za dva chrámy 12 bodů a za tři chrámy 21 b.)

Panteon je božské rozšíření už tak skvělé civilizační hry 7 Divů světa pro dva hráče. Přináší do hry nejen mytologické bytosti z pěti různých kultur a nové karty chrámů, ale také rovnou 2 nové divy světa, které právě s nimi souvisí. Jedná se o div Svatyně , která přináší slevu o 2 mince na aktivaci Panteonu a posléze můžete hrát znovu, a Jeviště bohů , které vám umožní odhalit všechny karty bohů z jednoho balíčku mytologie dle vlastní volby, vybrat si jednoho z nich a aktivovat zdarma. Tento div světa má navíc hodnotu 2 vítězných bodů. Kromě těchto dvou divů světa přináší nové rozšíření Panteon také tři nové žetony pokroku. Jsou jimi Mysticismus , Obléhání a Stavitelství .

Závěrem, co asi můžete vytknout tomuto vychválenému božskému rozšíření s poloviční krabičkou oproti základní sadě a polovičkou komponent uvnitř, je jistojistě její cena, která není zrovna malá a je skoro srovnatelná s mnohem obsáhlejším základem. Navíc v insertu nejsou uspořádané žetony mytologie do svého místa (vlastně žádné vyhrazené místo nemají), a tak se jen tak povalují v krabičce, u čehož u hry 7 Divů světa nejsme zvyklý, že by komponent neměl své zařazení. Přesto jsou to malé výtky, které lze překousnout. Do skvělého rozšíření hry s nádhernými kartami bohů, obohacujícími pravidly o další herní zážitek, a tak trochu i upravující prvek náhody se rozhodně vyplatí investovat.

Nezbývá než říct: „Pokud máte základní sadu, určitě si pořiďte Panteon!“

Těšte se na příště, kdy v recenzi rozebereme „print a play“ rozšíření s názvem 7 Divů světa: Duel – Sólo .

A možno probereme i nově vydanou Agoru od Blackfiru.

Sepsal pro Vás Tom Bombadil.

Více naleznete na webu pan-prstenu-lcg.cz.

Hodnocení hry

Panteon je božské první rozšíření ke skvělé civilizační hře  7 Divů světa: Duel pro dva hráče. Přináší do hry nejen mytologické bytosti z pěti různých kultur a nové karty chrámů, ale také rovnou 2 nové divy světa.

%

Klady

• nádherná grafika