Dočkáme se v podobně hry Sankoushin: Five Sacrificies dalšího Kingdom Death: Monster?

od 27. 8. 2021Kickstarter, Recenze6 komentáře

V následujícím textu najdete přehled dostupných informací ke hře v rámci všech vydaných updatů a komentářů autora na fóru. Není toho málo, a tak v závěru najdete stručné shrnutí. Dal jsem si ale práci s tím přeložit i pár příběhových textu, které ale ve shrnutí nenajdete 😉
Pro ty z vás, kteří neslyšeli ani o Kingdom Death Monster následuje krátké seznámení.

Kingdom Death Monster ( KDM )

Na Kickstarteru se hra poprvé objevila někdy v roce 2013 a v kampani vybrala přes dva milióny dolarů, což bylo na tu dobu velmi slušné. Přesto ale, když byla o 4 roky později spuštěna kampaň na verzi 1.5, vybrala přes dvanáct miliónů dolarů!!!

KDM je kooperativní hra pro 1 až 4 hráče z hororového světa, kde se snažíte přežít, a to jako jednotlivec i jako společnost. Ve hře nechybí strategické souboje, vývoj osady, výroba zbraní a vybavení, systém událostí a samozřejmě miniatury. Hru jsem osobně nehrál, viděl jsem jen několik let’s plays, ale hodnocení na BGG 8,6 (7800 hlasů) a 44. celková pozice mluví za své.

KDM_box

Hra je momentálně nedostupná a v zahraničních bazarech se prodává i za dvojnásobek pořizovací ceny.

Sankokushin: Five Sacrificies ( S5S )

                Vývoj projektu v letech 2019 – 2020

První zmínka o hře se objevila na BGG přibližně před dvěma roky a jednalo se jen o grafiku, která naznačovala, že se bude jednat o hru s japonskou tématikou a miniaturami. V průběhu roku (2019) byly zveřejněny krátké Designer’s Diary ( DD ) naznačující základní mechaniky a trochu příběhového pozadí, včetně představení hlavních hrdinů.

Core_Box_S5S

>> Veškerá grafika a původní texty jsou majetkem Axis Mundi Games <<

Příběh hry se odehrává v městském státě Yamashiro, kde se čtyři roky před dějem hry odehrála smutná událost známá jako „Incident v Yamashiru“. Vláda města je slabá, rozpolcená mezi sociálním řádem a touhou po moci některých kmenů, které čekají na vhodný okamžik, kdy na Yamashiro zaútočit, aby se zmocnili nesmírného bohatství ukrytého v prokletém paláci stojícím na vrcholu města. Toto místo stálo v centru zmiňovaného incidentu a nyní je místem, kde se mísí čas, prostor a příčinnost.

Sankokushin je unikátní především důrazem na psychologický a diplomatický aspekt střetnutí. Už v roce 2019 měli Axis Mundi připraveno více jak 40 nehráčských postav s vlastním příběhem a osobností. Během střetu budou mít hráči na výběr, zdali vyřešit spor násilím, nebo skrze rozmluvu a vyjednávání. Jejich přístup navíc ovlivní chování „nepřítele“ v rámci dalších možných střetů. Sociální aspekt bude použit také z hlediska vztahů s obyvateli města Yamashiro.

Mestsky_chram

V roce 2020 se v rámci jarního DD objevila první barevná grafika hratelných postav (Umeka, Nobuyuki Sanada, Tenzen of Iga a Nene Sugihara). Bylo upřesněno, že Sankokushin bude hra sandboxová s příběhem závislým na rozhodnutích a herním stylu hráčů a nebude chybět správa města Yamashiro.

Představení Hrdinů

Umeka
Žila tak dlouho obklopena maskami. Představovala si, že každá z nich má svou vlastní osobnost. Poté, co léta vynakládala energii na to, aby všem svým maskám vdechla život, zapomněla, kým skutečně je. Nyní se vydává na cestu plnou objevů a emocí, ale než tomu všemu učiní přítrž, musí čelit poslednímu kroku… své vlastní masce.

Nobuyuki Sanada
Po pádu Yamashira byl Nobuyuki jako starší syn klanu Sanada vyslán do prokleté země, aby pochopil, co se děje, a obnovil mír… ale pak mu osobní cestu zkřížila láska a on musí učinit nejtěžší rozhodnutí svého života: jít za svými city, nebo přispět k budoucnosti této země?

Nene Sugihara
Bývala dcerou nezávislé republiky ninjů Iga-Ryu, dokud většinu jejich obyvatel nevyhladila armáda Nobunaga Oda. Nyní se chce pomstít a doplňuje tetování, které pokrývá její tělo. Pokaždé, když vezme další život rodu Oda, přidá si další. Do Yamashira přišla hledat jeden ze svých nejdůležitějších cílů … neplodnou, opuštěnou manželku samotného Nobunagy Ody.

Tenzen of Iga
Nobuyukiho společník Tenzen patřil k padlé republice ninjů Iga-Ryu. Nyní se vrací do Yamashira, místa, které dobře znal a kde zanechal osobu, která mu byla velmi blízká, aby chránila jeho mistra a on pokračoval ve svém pátrání po pravdě o “incidentu v Yamashiru”.

Heroes

Následovaly updaty nastiňující mechaniku předmětů . Ty jsou dějově posíleny mocí pradávných duchů, což je symbolizováno jejich schopnostmi, které mohou po nějaké době přejít na herní postavu, tudíž je může využívat i bez vybavení předmětu. V dalším DD byla více představena Umeka , včetně jejího počátečního vybavení a oznámen první termín kampaně, konec roku 2020. Axis Mundi opravdu na kickstarteru koncem roku kampaň spustilo, ale ne na hru samotnou, ale pouze sběratelské verze miniatur. Zajímavá byla také informace, že zbraně mohou být poškozeny a následně opraveny za získané zdroje.

Umeka

V polovině roku 2020 byly představeny první karty protivníků a mechaniky držení těla . Ta vyjadřuje odolnost protivníka a je na hráčích, aby našli slabé místo a využili ho. Každý z nepřátel má vlastní balíček karet držení těla, závisící na počtu zón, ze kterých na něj lze útočit a na jeho vývoji v průběhu hry. Tyto karty jsou seřazeny v předem daném pořadí a jsou odebírány při splnění daných podmínek, poslední je vždy karta „Break“.

Yamashiro je město, které musí hráči spravovat, ale setkávají se zde i s jeho obyvateli. S tím jsou spojeny sociální vazby . Vztahy hrají ve hře důležitou roli, díky nim se hráčům otevírají nové možnosti k odemčení předmětů, dovedností a střetnutí. Jak to ale v životě bývá, vztahy se mohou vyvíjet mnoha směry a stejně tak je tomu zde. Autoři uvádějí, že neexistují „špatná“ rozhodnutí, neboť všechna přinášejí jak výhody, tak určité komplikace. Sociální vazby mají jednotlivé úrovně, které jsou postupně odemykány při splnění předem daných podmínek, a každá úroveň přináší hráčům nové výhody. Není však možné věnovat se plně všem dostupným vazbám a bude tak na hráčích, jakým směrem se vydají a zdali budou volit na základě příběhu, sympatií, či do budoucna odemčených výhod.

Social_bonds

Koncem léta minulého roku byla odhalena další důležitá mechanika: management času . Ve hře Sankokushin je čas určitým zdrojem. Celá kampaň je rozvržena do 12 měsíců a každý má 4 týdny. Týden je nejmenší „časovou“ jednotkou a na jeho začátku získá každý hrdina 3 časové body , které může využít k provádění různorodých akcí. Těch je ve hře široká škála a závisí na momentálně odemčených objektech a sociálních vazbách. Krom toho je možné vykonávat akce samostatně, nebo jako skupina, což může být někdy výhodné.

  • Odchov vran Ameterasu: 0 časových bodů
  • Výroba/broušení zbraně: 1 časový bod
  • Výstavba nové budovy: 1 časový bod
  • Tréning bojových umění: 1 časový bod
  • Střetnutí: 2 časové body

Toto je jen malý příklad akcí, a je důležité si uvědomit, že pokud se hrdina rozhodne účastnit střetnutí (což nemusí), zbude mu pouze 1 časový bod na něco dalšího.
Již na začátku byli představeni 4 hrdinové, ti se v hlavním příběhu objeví vždy a všichni (i při sólo variantě). Střetnutí se ale může účastnit libovolné množství hrdinů (pokud není stanoveno jinak). Je však stále otázkou, zdali a případně jak bude docházet k upravení obtížnost střetnutí v závislosti na jejich počtu.

Přehled vývoje v letošním roce (2021)

Hned na začátku roku Axis Mundi zveřejnili obsáhlý update obsahující spoustu grafiky, příběhového textu, poezie a mezi tím i informací ke hře.

Kdysi dávno, kdy neviditelné bylo vidět a samo se postupně transformovalo.
V čase, kdy při lovu nepronásledoval člověk zvíře, ale jen jedna bytost lovila druhou.
Kdy lovená zvěř mohla být transformovaným člověkem, bohem, nebo prostě zvířetem…

Tematicky se první část věnovala mágům Onmyo , Slzám Yume a bytosti Vajra . Tyto prvky hrají dle všeho důležitou roli v příběhu. Slzy Yume jsou vzácnou pryskyřicí, která je nezbytná pro přežití Yamashira, nebo respektive jeho obyvatel, kteří trpí podivnou nemocí. Tyto „slzy“ budou mít ve hře vlastní žeton a budou také součástí lootu z některých bytostí.

Tears_of_Yume

Vajra je mocná bytost, představována ve hře vlastní miniaturou, více informací o ní ale v lednovém updatu nebylo (to až v únoru).
Následovalo dějové nastínění prvního střetnutí: Předehry , ve kterém se hráči naučí základní mechaniky hry. Celá čtveřice musí uniknout z paláce na vrcholu města a samozřejmě při tom nezemřít.
Důležité byly fotografie z testování hry, kde se objevily resinové miniatury hrdinů i jednoho z bossů a soubojová mapa s čtvercovou sítí a různými druhy terénu. Herní mapa by měla být oboustranná.

Mapa

Dalšími odhalenými kartami byly Bojové techniky . Většina schopností, dovedností a předmětů jsou v Sankokushinu zaměřené na kooperaci hráčů, jak je vidět na příkladu níže.

Teamwork

To že ve hře hrají velkou roli sociální vztahy, bylo již uvedeno. V rámci střetnutí byl prvně představen také psychologický systém , využívající „psychologickou kostku“. Psychologické techniky představují jedinou cestu, jak oslabit nepřítele a ovlivnit na koho cílí.
V rámci střetnutí může být také každý hrdina vybaven kartou dovednosti postoje , která je provázána s bojovým postojem a vytváří zajímavé možnosti z hlediska soubojové taktiky.

V další části updatu bylo představeno několik obyvatel města , a to jak z hlediska jejich příběhového pozadí, tak hlavně v rámci jejich karet. Ty obsahují krom krátkého flavor textu seznam akcí, bonusů, či získatelných předmětů v závislosti na úrovni Sociálního pouta. V rámci uvedených příkladů je vidět jak akce provázané s událostmi a získanými statusy, tak možnosti výroby předmětů nebo naučení se nových schopností. U Kaguiy je na obrázku níže vidět i podmínku pro zvýšení úrovně a mechanika stínu/temnoty (ke které ale nejsou uvedeny podrobnější informace).

NPCs

Jako předposlední byly zmíněny karty hrozby . Každý herní týden je odhalena jedna, či více těchto karet a je na hráčích, zdali se rozhodnou jí čelit, ignorovat jí, nebo vyřešit jiným způsobem (diplomacií, vyšetřováním). Z uvedených příkladů je vidět, že karty obsahují vždy limitní termín pro splnění, flavor text a možnosti interakce s případnými následky.

Hrozby

V závěru bylo navázáno na téma lovu v rámci události The Celestial Hunt . Zajímavou informací je, že luk jako takový nebude tak úplně běžnou zbraní. „Mít přístup k luku bude náročné a drahé“ a v rámci textu zveřejněné karty „Výroba a používání luku je v Yamashiru zakázaná…“

Před dalším velkým updatem byly ještě zveřejněny o Vajre , metafyzické bytosti, která se objevuje pouze v daný čas a jen v noci. Tato bytost útočí především na mysl hrdinů (na 3 úrovně mysli) a v rámci střetnutí s ní hrají důležitou roli budhistické pochodně rozmístěné po herní mapě (počet rozsvícených pochodní by měl být provázaný s akcemi nepřítele).

Vajra

„Vyhlašuji válku celému světu.
Nedožadoval jsem se zrození, přesto mi byl dán život, jen abych zemřel.
O poskvrněný světe…
přišel čas zúčtování.“

Březnový update byl uveden opět tematickými texty a grafikou. Jako první byl představen mocný protivník Endless Rain , bytost ovlivňující počasí. Skrze něj je schopna poškodit i budovy města a především pole . Endless Rain využívá mechaniku žetonů deště, jejichž počet ovlivňuje její akce a sílu útoku.

Endless_rain

Již dříve Axis Mundi oznámili, že by rádi jako materiál miniatur využili místo PVC HIPs , který je pevnější a umožňuje detailnější provedení. Představeny byly vzorky právě pro Endless Rain a Byakko. Dle aktuálních informací NEBUDOU figurky sestaveny (může dojít ke změně), ale jejich kompletace by neměla být náročná. V základní hře by měly být figurky již zmiňovaných 4 hrdinů (38 mm) a 10 bossů (80 – 100 mm).

Dále byly představeny 3 Sety brnění . Zatímco běžné brnění je poměrně variabilní, sety se zaměřují na konkrétní účel, či taktiku boje. Stříbrný set je navržen, aby odolával poškození blesky, Zimní set je vhodný pro hrdiny zaměřené na psychologii a set úsvitu je zaměřený na lov. Sety jsou založeny na klíčových slovech, což umožňuje zajímavou variabilitu.

Silver_armor_set

Brnění a zbraně jsou vyráběny/získávány z různých zdrojů, ale především od osob a z objektů ve městě. Několik karet obyvatel již bylo ukázáno dříve, zde byla představena karta objektu Muramasa Forge , hlavní městská kovárna. Dle všeho budou objekty provázány s konkrétními obyvateli a sociální pouto s nimi ovlivní cenu vyráběných předmětů a jejich úroveň.

Forge_Muramasa

Hyoma (jeden z obyvatel) byl v draftu představen už dříve, v tomto updatu bylo doplněno jeho příběhové pozadí a finální karta. Sociální pouto s ním na 3. úrovni umožní hráčům získat karty technik ze speciálního balíčku.

Sociální pouta prostupují celou hru, bylo již zmíněno, že ovlivňují způsob interakce, spouštějí události a mění dostupné akce, předměty, či karty technik. Není ale neobvyklé, že skrze sociální pouto je přidána karta přímo do balíčku střetnutí konkrétního nepřítele. Váš známý se tedy může objevit v průběhu boje a pomoct vám, či možná uškodit.

V závěru byl představen další z Bossů Skull Samurai . Ten se v kampani objeví za určitých podmínek a střetnutí s ním bude velmi ovlivněno předchozími rozhodnutími hráčů. Zmíněna byla mechanika Hříchů , ale bohužel bez bližšího upřesnění.

Skull_samurai

„Co nás může povznést?
Oběť Vrány Slunce.
Poté nás Slunce, které představuje Smrt, nechá vstoupit na svá záda
a my uvidíme co je za ním – nedotčeni Smrtí.“

Srpnový update začal představením bosse Sun Crow Yatagarasu . Ten interaguje s populací vran ve městě a během střetnutí jsou vrány představovány žetony na herním plánu. Jednou z akci Yatagarasu je Haematopoiesis, což je exploze všech vran ve sprchu krve a vnitřností (tak „trochu“ morbidní). Krom vran interaguje také s populací městských kněžek Miko, což činí střetnutí provázené s ekonomikou a správou města.

Crow_Yatagarasu

Poprvé se v rámci updatů objevily také herní desky (panely) psychologické a bojové kontroly . Ty rozšiřují hlavní herní desku a obsahují pole pro karty různých typů, či prostor pro žetony. Pro karty psychologie byl navzdory japonskému tématu hry zvolen řecký symbol ψ(psí). Mezi fyzické karty patří karty střetu, zranění, postoje a reakcí.

Board_panels

Karty Postoje (držení těla) byly zmíněny již dříve. Každý z bossů jich má v základu 10 a postupným odstraňováním je oslabován. Je dosti nepravděpodobné, že by byly hrdinové schopni vyřešit všechny během jednoho střetu. V rámci karty postoje je vždy uvedena odolnost (levý horní roh), hodnota brnění (pravý horní roh) a velká škála akcí, reakcí, či schopností.

Je-li protivník zraněn, reaguje tažením karty reakce . Ty obsahují dvě části, horní je provázána s konkrétní kartou postoje a druhá část je vyhodnocena v případě, že fáze postoje nesouhlasí.
Zraňovat nepřítele je možné jak v rámci postoje, tak třeba mysli nebo jednotlivých částí těla. Ve chvíli, kdy počet zranění dosáhne/přesáhne dané hodnoty, je nepřítel zraněn, tedy obdrží kartu rány . Ty jsou pro jednotlivé bosse unikátní a mohou interagovat s hrdiny používaným vybavením, či dovednostmi. Co je pro hráče nepříjemné, je fakt, že nepřátelé se mezi střetnutími pozvolna léčí, a tak příliš času stráveného akcemi města dokáže lehce pokazit veškerý postup.

Těžce zranění mohou být samozřejmě také hrdinové. Karty zranění jsou svázány s částmi těla (ruka, noha…) a krom běžného zranění, které je odhozeno na konci střetu jsou ve hře i zranění vážná, která přetrvávají dokud nejsou vyléčena a pokud se jich nahromadí více, vede to ke smrti hrdiny a konci kampaně.

Posture_reaction_wounds

Dalším herním prvkem jsou karty odměn (bounty), díky kterým mohou hráči získat zajímavé předměty. Hned na začátku hry získá každý z hrdinů jednu osobní kartu odměny vztaženou k úvodnímu střetnutí. Další karty pak mohou hráči získat v průběhu kampaně.

Bounty_cards

V rámci updatu byla také představena sběratelská resinová figurka Tomoe.

„Já…já nikdy nebudu šťastná. Ale prosím, neplač pro mne.
Plač místo toho pro toto město. Pro tento krásný, pošpiněný svět.
Ale tak, aby tvé slzy byly slzy radosti…
Prosím, pomoz mi. Pomoz mi stvořit opravdový zázrak.“

Yamashiro, město ve kterém se příběh hry odehrává, bylo zmíněno hned v prvních DD . Aby takové město mohlo fungovat, potřebuje trvalý přísun zdrojů a je na hráčích, aby jej zajistili. Krom lootu ze střetnutí je dalším zdrojem městská ekonomika . Produkční objekty budou znázorněny žetony, v updatu byly představeny zatím pouze polnosti a bude možné je v průběhu hry rozvíjet a vylepšovat. Znovu bylo připomenuto, že někteří nepřátelé mohou ovlivňovat město a například Endless Rain dokáže poničit právě polnosti.

Fields_token

Oboustranná mapa střetnutí byla již dříve zmíněna, žetony terénu byly zveřejněny až zde. Některé by měly být unikátní (socha Ame-no-Uzume), jiné běžné, jak to známe z dalších her (kořeny, suť…) a s některými bude možné interagovat v závislosti na konkrétním střetu (svaté pozůstatky).
V minulém updatu byl popsán objekt kovářství, v tomto obchod Tsubaki nabízející tradiční oblečení a medikamenty.

Terrain_Tsubaki

Wadatsumi Excavation Site (Vykopávky) tvoří další vrstvu města. Příběhově se jedná o podzemní prostor pod městem, starší než samotné Yamashiro. Po staletí sem sestupovali pracovníci, učenci i fanatici a postupně zde vznikla částečně nezávislá vesnice. Bohužel, nákaza řádící na povrchu pronikla i sem a její průběh je rychlejší a příznaky silnější. S prostředím Wadatsumi budou svázány některé události a žetony terénu mohou mít různou funkci, pokud půjde o střetnutí svázané s tímto prostředím.

Wadatsumi

Dále byly představeny 2 karty hrozby spojené s Bossem Katsu a jedna její AI karta. Na ní bylo objasněno, že horní rámeček obsahuje běžný útok a spodní psychologickou reakci.

S psychologií souvisejí sociální vazby , které byly již též několikrát zmíněny. Jejich vylepšování stojí čas , tedy poměrně nedostatkový zdroj. Hráči jsou tak často postaveni před rozhodnutí, zdali potlačit hrozbu v oblasti a vyhnout se ztrátě důležitého zdroje, nebo setkat se s NPC, které brzy opustí město.
Neboť je hra koncipována jako sandbox, není možné objevit všechny možnosti v rámci jednoho zahrání. Rozhodnutí hráčů a dosažená úroveň sociálních vazeb u jednotlivých NPC, ale i Bossů, může vést k vylučujícím se cestám příběhu.

Katsu

O tom, že krom bojových umění se při střetu využívá psychologie , se zmiňovaly i předchozí updaty, tentokrát byly ale odhaleny kostky používající se k vyhodnocování dovednostních testů. V podstatě obsahují tři typy symbolů: empatii, podněcování a zastrašování .

V rámci kampaně bude dostupný nejspíš i neherní obsah ve formě sběratelských resinových miniatur. Jako příklad byla zveřejněna grafika hlavních hrdinů v letním oblečení a modely Izanami a Izanagi z předchozí Kickstarterové kampaně. Krom miniatur se můžeme těšit také na komiks.

Resin_komiks

To bychom měli poměrně rozsáhlý přehled vydaných updatů a teď slíbené shrnutí 🙂

Shrnutí dostupných informací

Sankokushin: Five Sacrificies je kooperativní kampaňová hra z alternativního středověkého Japonska.  1 až 4 hráči přicházejí do města Yamashiro, které je ve špatném stavu a sužováno podivnou nemocí, aby pomohli obyvatelům i samotnému městu přežít.
Hra je koncipována jako sandbox , kde mají hráči do velké míry svobodu se rozhodovat jakým směrem se ve hře vydat a v rámci jaké aktivity využijí dostupný čas. Není reálné objevit vše během jednoho průchodu kampaní a spekuluje se o tom, že při dalších hrách bude možné přebrat některé bonusy z her předchozích.

V základní hře je plánováno celkem 14 miniatur , konkrétně 4 hrdinové a 10 Bossů, kteří nebudou složení. Systém skládání by ale měl být jednoduchý. Plánovaný materiál: HIPs.

Herní kampaň začne tutorialovým střetnutím s názvem The Overture (Předehra), ve kterém se budou hrdinové snažit uniknout z paláce na vrcholu města. Krom předpřipravených hrdinů bude možnost vytvořit si vlastní. Jména hrdinů a jejich představení najdete výše v textu. Pro plné využití herního potenciálu je doporučeno, aby ve hře byli vždy všichni hrdinové.
Kampaň trvá 12 měsíců (herní čas) a každý má 4 týdny. Během této doby se budete snažit dosáhnout daných cílů, prozkoumávat, vytvářet sociální vazby s NPC a nepřáteli, rozšiřovat město, vyrábět vybavení, spravovat zdroje a mnoho dalšího.

Jedním z hlavních zdrojů je právě výše zmiňovaný čas. Na začátku každého týdne, obdrží každý hrdina 3 časové body, které může utratit dle vlastní volby. Střetnutí s nepřítelem stojí například 2 body a více příkladů bylo uvedeno výše v textu.
Krom času jsou zde i další zdroje, získávány ze střetnutí, i třeba farem, které mohou být časem vylepšeny, ale i poškozeny některými nepřáteli.

K městu patří i Objekty , v rámci nich je možné provádět další akce, získávat bonusy, spouštět události, či vyrábět vybavení. Je poměrně časté, že většina z uvedeného je podmíněna (úrovní sociální vazby s danou postavou, nebo třeba úrovní Stínu apod.)
Podobně fungují i významní obyvatelé města (NPC), se kterými je možné budovat Sociální vazby . Díky nim je určitým způsobem formován příběh a celá kampaň. Stejně jako objekty přinášejí možnost získání bonusů, událostí, či výroby/zisku unikátních předmětů, vybavení a technik.

Souboje nejsou jen taktické, ale kladou důraz na psychologický aspekt, kde je důležitá osobnost nepřítele a váš vztah k němu. K výhře je potřeba se ve většině případů utkat s Bossem více jak jednou a obvykle máte tedy na výběr, jestli volit diplomatickou cestu, nebo klasický boj.
Během střetnutí hraje roli několik typů karet: Bojové postoje, Bojové techniky, Speciální schopnosti, Vlastnosti a Podmínky.
Jak diplomacie (psychologie), tak fyzický boj bude závislý na výše uvedených kartách, vybavení a výsledném hodu kostkami.
Zbraně a vybavení jsou plánovány v mnoha formách, včetně legendárních, setových, podmíněných, či astrálních.

Nepřátelé , kterých je v základní hře 10, mají každý svůj unikátní příběh a osobnost. Díky tomu je každé střetnutí unikátní a v závislosti na přístupu hráčů je ovlivňován dějový průběh kampaně. Chování nepřátel je řízeno dvěma typy karet, chování jako takového a karet psychologie. Dále jsou zde karty poranění, pozic a reakcí, čímž je zaručena komplexnost a znovuhratelnost.
Již jsem zmiňoval, že porazit nepřítele není obvykle možné během jednoho střetnutí, s tím je spojeno také to, že mezi střetnutími se nepřítel pozvolna uzdravuje a čekat několik týdnů herního času tedy snadno smaže váš postup.
Zraněni mohou být i hrdinové, karty Poranění představují dočasný, nebo i trvalý hendikep, svázaný s konkrétní částí těla. Lehká zranění se zahojí po střetnutí, ta těžší je nutno léčit ve fázi města, a pokud se jich nahromadí mnoho, hrdina může zemřít…což nechcete.

Taktická mapa je oboustranná a obsahuje čtvercovou síť. Nechybějí žetony terénu a specifické žetony pro jednotlivé Bosse. Krom standardního terénu (kořeny, suť…), zde budou i unikátní prvky, jako třeba socha Ame-no-Uzume .
K taktické mapě také patří panely Psychické a Bojové kontroly . Každý z nich má pozice pro dané karty, místo pro žetony a v případně Bojového také stupnici postoje.

Každý týden (herního času) se také objeví jedna nebo více karet Hrozby , které staví před hráče rozhodnutí, zdali jim čelit, ignorovat je, nebo vyřešit jiným způsobem. Na kartách hrozby je uvedený čas, do kdy je možné se s nimi vypořádat a také případný postih, pokud je hráči vyignorují.

Dalším typem karet, se kterým se hráči setkají, jsou kary Odměn . Hned v úvodu hry dostane každý z hrdinů jednu osobní kartu Odměny a za její splnění získá cenné zdroje, či předměty. V průběhu kampaně je možné získat další karty Odměn, ale to záleží na rozhodnutích hráčů.

Krom hlavního města je zde i podzemní část vykopávek Wadatsumi , k nim se vážou některé události a střetnutí. Dá se očekávat, že obě části města (nadzemní i podzemní) budou dějově provázány a vzájemně se budou ovlivňovat.

A to by bylo opravdu vše, před samotnou kampaní se dočkáme ještě jednoho velkého updatu, ale kdy to bude, můžeme jen spekulovat. Uvítám jakékoliv připomínky, či reakce k článku, aby ta následující byly už jen lepší 😉

Diskutovat o hře můžete ve skupině na Zóně:

Zdroje:

https://boardgamegeek.com/boardgame/272175/sankokushin-five-sacrifices/forums/0

Seznam Bossů:

  • Endless Rain
  •  Diamond Insect – Vajra
  • Jade Beast – Byakko
  • Shogen of Koga
  • Fifth Sacrifice Yume
  • Skull Samurai
  • Katsu
  • Karakuri
  • Magled God
  • Sun Crow Yatagarasu

Děkujeme za vaši podporu!

advertisement

Skupiny

6 Komentáře

  1. Viper

    Krásný článek, to muselo dát spoustu práce, fakt skvělý. Hra vypadá už teď velkolepě, ale jestli bude cenovka podobná Kingdom Death, tak na další updaty už koukat nemůžu nebo dostanu infarkt. Půlka mozku mi mrcha říká – to chceš, fakt to chceš a druhá pragmatická řiká – Káčo, okamžitě dej ty pracky od tý hry pryč. 😁

Přidat komentář

Pin It on Pinterest