Podpoř nás!

Přispěj na provoz Deskozóny i ty! Budeme ti neskonale vděční a získáš speciální odznak.

Profilový obrázek

Prototypy-testování-vydávání her

  • Veřejná skupina
  • před 1 týden,
  • 131

    Příspěvky

  • 42

    Členové

First Contact – deník z vývoje

Co je Deskozóna? Fóra Skupinová fóra Prototypy-testování-vydávání her First Contact – deník z vývoje

naposledy aktualizoval Kubrt před 4 měsíce, 3 týdny
4 hlasy
13 odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #1060
      Kubrt
      Správce
      Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
      Status: Usedlík

      Rád bych využil tuto platformu a začal sepisovat něco jako deník vývoje hry First Contact (pracovní název). Možná to bude týdeník, možná měsíčník. Nevím, jestli ta hra někdy spatří světlo světa, ale baví mě o ní ve volných chvílích přemýšlet a lepit jednotlivé kusy k sobě. 🙂 Grafické orgie zde nečekejte, jsem grafická lama. Když mám nějaký návrh, tak ho dělám v PowerPointu, nebo v Canvě. 🙂

      Deník začnu trochu pozadím toho, jak přišel nápad a co by mělo být tématem hry. Postupně bych se v příštích příspěvcích zaměřil na herní mechaniky a na samotný obsah. Budu rád za vaše podněty, návrhy a připomínky. Euro z toho ale dělat nebudu. 🙂

      Díl 1 – Inspirace

      Díl 2 – Vítejte na naší planetě – na planetě Extrana Prime

      Díl 3 – Kam se dosud nikdo nevydal

      • Téma bylo upraveno právě teď uživatelem Kubrt.
      • Téma bylo upraveno právě teď uživatelem Kubrt.
      • Téma bylo upraveno právě teď uživatelem Kubrt.
      • Téma bylo upraveno právě teď uživatelem Kubrt.
      • Téma bylo upraveno před 4 měsíce, 3 týdny uživatelem Kubrt.
    • #1061
      Kubrt
      Správce
      Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
      Status: Usedlík
      Up
      4
      Down

      Díl 1 – Inspirace

      Za prvotní inspiraci a myšlenku na základ pro nějakou hru můžou tyto tři hry: Zima mrtvých, This War of Mine a Fallout. Zima mrtvých by šla nahradit Battlestar Galaktikou, This War of Mine například hrou Tales of Arabian Nights a Fallout … třeba poslední edicí Arkham Horroru. Ale nápad mi vnukly tři výše zmíněné hry.

      Zima mrtvých systémem hlasování, kdy každý hráč reprezentuje svou vůli, svou motivaci a tajně hraje karty na hromádku, která obsahuje hlasy. Má tak možnost něco ovlivnit a neodhalit, že to ovlivňuje on, pokud to dělá chytře.

      This War of Mine byla inspirací zejména prezentací příběhu. Jeho vývojem a tím, kolik atmosféry do hry texty a příběhy přinášely.

      Fallout mě inspiroval až během vývoje hry, kdy jsem nápad na knihu příběhů nahradil myšlenkou na balíček očíslovaných karet.

      Hra First Contact bude scénářová. Silně scénářová. Ale scénář si hráči nebudou volit. Teda ne přímo. To, jakým směrem se hra a vývoj příběhu posune, bude záležet na hráčských rozhodnutích a na okolnostech a kontextu samotné hry. Znovuhratelnost bude omezená. Hra se skládá z cca 4 aktů. Každý může proběhnout několika způsoby – záleží, kolik se jich vytvoří, ale například 4mi. Takže 4 akty po 4 možnostech nám dává 16 do nějaké míry různých kombinací toho, jak se hra může vyvinout, ale to, že některé situace se budou v opakovaném hraní opakovat je čistý fakt. Navíc určitá rozhodnutí mohou některou z cest uzamknout, takže v určité situaci bude možnost větvení ještě dále omezená.

      Jednu inspiraci jsem ještě nezmínil. Star Trek. I samotný pracovní název hry na něj odkazuje. Hra je zasazena do sci-fi prostředí, kdy hráči budou hrát vlivné osoby s přístupem k prezidentovi jedné neznámé civilizace. Hráčům nepůjde o nic jiného než o osobní moc a prospěch. A tomu by mohla pomoci nadcházející krize, protože naše neznámá civilizace právě očekává první kontakt s mimozemskou rasou. Rasou lidí…

      • #1064
        Luka
        Účastník
        Zakladatel – jeden z prvních uživatelů na Zóně
        Status: Usedlík
        Up
        1
        Down

        Už jsem tě párkrát slyšel o tom povídat. A i s tímto textem navíc se mi to začíná dost zamlouvat.

        Nehrál jsem sice ani jednu z těch her (Co tady vůbec dělám? 🙂 ), které byly inspirací a místo Star Treku mám radši Star Wars.

        Každopádně sci-fi téma mě celkem zajímá a čím dál víc jsem zvědav na další informace kolem Prvního kontaktu! 🙂

      • #1080
        Tomáš Marek
        Účastník
        Status: Návštěvník
        Up
        0
        Down

        Tahle hra potřebuje spatřit světlo světa, stejně jako ty si potřebuješ zahrát GEN7

    • #1402
      Kubrt
      Správce
      Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
      Status: Usedlík
      Up
      1
      Down

      Díl 2 – Vítejte na naší planetě – Planetě Extrana Prime (jméno není rozhodně finální)

      Ať už je zřízení naší planety jakékoli, v jejím čele stojí prezident. Hra neřeší státy, kontinenty, federace. Berme to tak, že celá planeta je jedna velká organizovaná společnost. Řízena není diktátorsky, ale ani nemůžeme mluvit o vládě lidu. Prezident má velké pravomoci, zejména co se týká vojenství a diplomatického směřování. Vyžaduje to relativně jednotný postoj vlády, aby ho v zásadních rozhodnutích přehlasovala. A jelikož jsou vláda a potažmo i prezident voleni, zásadní otázkou ve hře bude veřejné smýšlení, hlas lidu. Práce s veřejným míněním bude ve hře dost zásadní a bude se s ní pracovat zejména ve dvou rovinách – jak veřejnost vnímá přítomnost nových návštěvníků a jaká je podpora prezidenta a jeho kroků k těmto „ufounům“.

      Pojďme si krátce říct něco o pozici prezidenta. Ve hře jich bude v nabídce několik. Vždy si na začátku hry zvolíte jednoho (náhodně, nebo se s ostatními domluvíte). Ve hře budou tři typy osobností prezidenta – pracovně je nazývám „loutka“, „rozumný“ a „tvrdohlavý“. Osobnost odráží zejména to, jakou máte šanci během hry ovlivnit jeho názor. Kromě toho volba prezidenta ovlivní základní nastavení určitých parametrů – právě „názor prezidenta“ – jestli se na přílet mimozemšťanů dívá s nadějí, nebo ho ovládne strach, jednota veřejnosti – extrémy -> jestli jste na pokraji občanské války nebo davy oslavují kroky vlády, a také názor veřejnosti – i prostý lid může mít z příletu nových lidí strach, nebo může být kultura taková, že se na ně doslova těší s otevřenou náručí. Kromě osobnosti a základním setupem je každý prezident také obdařen určitým vlivem. Jelikož vliv je to, o co se ve hře hraje, tak častým postupem hráčů bude snažit se prezidentův vliv co nejvíc snížit a svůj vliv naopak zvýšit. Tím budete mít větší šanci ovlivnit dění tím směrem, který je pro vás nejvýhodnější. Pro některé hráče ale bude nejlepší v určitých chvílích prezidentovi naopak pomáhat a jeho vliv na úkor jiných hráčů zvýšit a tím se s ním i trochu svézt… Důležitým herním mechanismem bude hlasování a samozřejmě čím vyšší vliv, tím silnější hlas.

      First Contanct Planet

      Ve hře bude ještě jeden společný parametr, a tím bude připravenost armády. Ta bude v několika stupních a bude mít dopad například na to, jak nás ve výsledku budou mimozemšťané po příletu vnímat. Je rozdíl, jestli je přivítá diplomatická mise, nebo doprovod těžkých stíhačů. Na veřejnost také nepůsobí dobře, když se povolají kompletní zálohy do zbraně.

       

      • #1409
        Luka
        Účastník
        Zakladatel – jeden z prvních uživatelů na Zóně
        Status: Usedlík
        Up
        0
        Down

        Tak to vypadá na velkou politiku, tahání za nitky a intrikánství! 🙂 Těším se na další info!

        • #1410
          Luka
          Účastník
          Zakladatel – jeden z prvních uživatelů na Zóně
          Status: Usedlík
          Up
          0
          Down

          Btw připravuješ to v angličtině, nebo je to jen pracovní verze a chystáš to v češtině?

          • #1411
            Kubrt
            Správce
            Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
            Status: Usedlík
            Up
            1
            Down

            Já na tom dělal s jedním kolegou z USA (který už ale bohužel projekt z rodinných důvodů opustil), takže jsme to jeli v angličtině. A asi u toho zůstanu jako u primárního jazyka. Ono moc takovýchto příběhových textových her u nás nevyšlo, takže pokud to někdo někdy bude chtít vydávat, tak angličtina bude asi nutnost. Do češtiny to když tak hodin vždycky. 😀 A nebo brzy zjistím, že je čeština pro mě cestou, jak to dodělat… Uvidíme. 🙂

          • #1412
            Luka
            Účastník
            Zakladatel – jeden z prvních uživatelů na Zóně
            Status: Usedlík
            Up
            0
            Down

            Je supr, že to máš v anglině –  snadnější cesta k vydání! Možná ale právě proto, že toho moc podobnýho u nás nevyšlo, tak bych to „jel“ i v češtině. 🙂

          • #1413
            Kubrt
            Správce
            Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
            Status: Usedlík
            Up
            1
            Down

            Já si vlastně nemyslím, že to někde budu nějak vydávat. 😀 Dotáhnu to do střih and play prototypu a zjistím, že v hlavě to byl mnohem lepší nápad a tím to bude. 🙂

          • #1420
            Luka
            Účastník
            Zakladatel – jeden z prvních uživatelů na Zóně
            Status: Usedlík
            Up
            1
            Down

            Paráda! Za vyzkoušení nic nedáš. A jestli to bude ve formě P&P, tak skoro vůbec nic! 😀

            P. S. Nezapomeň to pak hodit do skupiny https://www.deskozona.cz/groups/print-play-vytiskni-a-hraj/, ať je to řádně oškatulkovaný. Dík! 😀 😀

    • #1416
      Hrad Hier
      Účastník
      Status: Návštěvník
      Up
      0
      Down

      Zatiaľ to znie, dobre. Som zvedavý čo bude cieľom hry.

      • #1417
        Kubrt
        Správce
        Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
        Status: Usedlík
        Up
        1
        Down

        Cituji z prvního dílu deníku „Hráčům nepůjde o nic jiného než o osobní moc a prospěch.“. 🙂 Vliv můj příteli, vliv.

    • #1577
      Kubrt
      Správce
      Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
      Status: Usedlík
      Up
      0
      Down

      Díl 3 – Kam se dosud nikdo nevydal

      V minulém díle deníku jsem zmínil prezidenta, jeho roli a halvní faktory, o kterých půjde co do ovládání hry. Dnes se podívejme na „očekávané“ návštěvníky…

      Jak jsem řekl, lidi se blíží. Jsme to prostě my. Někdy v budoucnu, protože nyní cestovat vesmírem neumíme (teda takové je veřejné povědomí a tvrdí to wikipedie). Blíží se loď. A absolutní pravomoc nad touto lodí má její kapián. To jsou další proměnné. O jakou jde loď? Záleží na jejím poslání. Jiná loď bude vyslána na diplomatickou misi s cílem navázat první kontakt, jiná loď bude průzkumná a jiná loď bude plnit misi „obsaď a vyhlaď“. A toto dost ovlivní to, jak k vám loď bude přistupovat a jaké budou „vstupní“ parametry.

      Chování lidí ale také závidí na kapitánovi, to je ten, který má loď na povel, a který je také člověk. Bude tak pro hru v podstatný hlavně v tom, jak zatvrzelý bude, jak bude složité přesvědčit posádku, aby přistoupila na „naše“ podmínky a případný kompromis. I kapitánova pozice v rámci lodě ale není nezpochybnitelná, a pokud bude špatným vůdcem, nemusí být tímto vůdcem až do konce hry…

      Obdobně, jak stav na planetě je popsán určitými parametr, tak i stav lodě má své, které ale nejsou pouze dvoubarevné, ale jsou představovány škálou od/do:

      Stav vyjednávání (Nepřátelé/spojenci).

      Vnímání naší rasy (Strach/Naděje)

      Nálada (Klidní/Agresivní)

      Pozice kapitána (Vzpoura/Neochvějná podpora posádky)

      Všechny parametry slouží ve hře k tomu, aby se v tu správnou dobu spouštěly ty správné události a ty správné příběhové scény. A také na základě nich se budou zjišťovat určité podmínky, které hráčům dají vliv. Protože řada karet agend (vlastně skryté úkoly – příležitosti), se bude spouštět na základě těchto parametrů.

      Představte si situaci, kdy prezident země je absolutním zastáncem míru a diplomacie. Vy jste v situaci poradce přes mimozemské záležitosti. V úřadu jste už déle a vaše kariéra stagnuje. Prezident je svéhlavý (což je vlastně jeden z parametrů), nikoho moc neposlouchá a máte pocit, že je čas na změnu. Navíc nevnímá hrozbu (další parametr), která plyne se zemské lodě. Veřejnost je naprosto napjatá a plná strachu (ha, další parametr). Armáda je sice v pozoru, ale rozkaz k nějaké mobilizaci nepřišel (další parametr).

      V tom dostanete, díky splnění sady parametrů, šifrovanou zprávu ze zemské lodi, která říká něco takového (teď improvizuji, není to vychytaný text):

      „Zajistětě pro nás, že vaše armádní síly nebudou během příštích dvou dnů mobilizovány. Současná patová situace je pro všechny hrozbou a nejlepším řešením je rychlá anexe. V opačném případě vyčkáme na posily, které už jsou na cestě a náš zásah bude tvrdý.“

      Krásná karta agendy. Skrytá a jen vaše. 🙂

      Samozřejmě záleží, co k situaci vedlo, jaké jsou poměry síly armád (v kontextu by to mělo být tak, že ta loď vs obranné síly planety jsou na tom téměř 50:50 v případě vojenské lodě a v případě jiných je obrana planety v lehké výhodě). Jak jsou na tom soupeři. Ale v dané chvíli by to pro vás mohla být zajímavá nabídka. U prezidenta ztrácíte, ostatní poradci hrozbu nevidí a furt žvatlají o Star Treku a o míru… Navíc je ta karta za dost bodů vlivu typu „Agrese„. Budete mít i jiné karty agendy, jiných typů. Ale ty budou za méně bodů a navíc budou pro vás relativně složité. Tady půjde jenom o to utvrdit prezidenta a zbytek poradců (spoluhráčů) v tom, co stejně pořád dokola opakují. Taky do toho vnesete trochu toho „Stár Treku“… 🙂

      Hra nebude mechanicky těžká a bude silně ovlivněná náhodou. Hráči budou jen tahat za nitky a dál sledovat proud dění kolem nich. A budou mít v ruce pár triků, které mohou celou hrou zamíchat a příběh postrčit nějakým směrem. Půjde o načasování a přijetí rizika.

Štítky tématu

You must be logged in to reply to this topic.

Popis

Tvoříš hry nebo tě tvorba zajímá? Chceš se podívat jak hry vznikají? Jsi autor, máš nápady, potřebuješ je testovat a konzultovat? Jsi fanoušek českých deskoherních nápadů a chceš jim pomoci? Zajímá tě svět deskových her z pohledu jejich vzniku? Tak tady je to přesně pro tebe!

Správci skupiny

Profilový obrázek
Akulacz
@akulacz
Profilový obrázek
Olda
@olda

Moderátoři

Profilový obrázek
Kubrt
@kubrt

Média skupiny

Skupiny

Děkujeme za vaši podporu!

Podpořte nás na Patreon

New Report

Close