Indiana Rush – deník z vývoje
Novinky na Deskozóně › Fóra › Skupinová fóra › Prototypy-testování-vydávání her › Indiana Rush – deník z vývoje
- AutorPříspěvky
- 14. 5. 2020 v 14:24 #1350
Tohle fórum bych chtěl věnovat hře, na které teď začínám dělat a delší dobu ji mám už v hlavě, takže uvítám nějaký feedback, nápady a případné doporučení na podobné hry – nerad bych skončil s něčím, co už vlastně existuje. Zároveň název je čistě pracovní ?
Ve hře jste jedním z party archeologů (podobnost s jednou filmovou scénou je čistě náhodná), kteří přišli objevit bájnou kobku. Jenže ouha – podařilo se vám spustit past a za vámi se řítí obří koule, která rozmačká vše (a všechny), co jí přijde do cesty. Snažíte se tedy co nejrychleji utéct mapou, ale zároveň posbírat co nejvíce pokladů z truhel, které se nachází v nejrůznějších zákoutí. V honbě za co největším pokladem jste je totiž při cestě dovnitř nechali bez povšimnutí.
Základní pravidla
Základ hry je jednoduchý a chtěl bych, aby byla co nejpřístupnější. Vše se hraje za pomoci akčních karet, které jsou bez textu a skládají se ze dvou částí – horní barevná a spodní šedá. Nahoře je vždy nějaká akce – ikona, počet polí, o které se lze hýbat, barva a počet karet, které musíte mít. Tedy abyste použili BĚH (ikona) 2, modrá, 2 karty, musíte zahodit dvě tyto stejné karty a pak se pohnete o dvě pole na plánu. Pokud ale žádné kombo takto nemůžete udělat, vždy je tu druhá šance- na spodní straně je vždy jedna šedá akce, která lze udělat ze všech karet, takže vždy lze něco udělat. Nechybí ani speciální karty na přeskakování propastí, odšťouchávání soupeřů apod.
Vtip je v tom, že na své kolo má hráč přesně 30 sekund – běží mu odpočet v odsýpacích hodinách. Jakmile vyprší, hned musí začít druhý hráč otočením svých hodin a ten stávající skončit. To abyste cítili to, že za vámi jede koule. Jakmile všichni odehrají, otočí se karta, která určí, o kolik se koule (startující za všemi hráči) posune a zničí vše, co jí přijde do cesty. Kolo jinak začíná vždy hráč, který je poslední a pokračuje se tak dlouho, dokud se nedostane k prvnímu.
Po cestě jsou samozřejmě poklady, kde si vezmete kartu (či dvě, tři) z příslušné barvy truhly. Většinou to jsou poklady, za které jsou na konci hry vítězné body, mohou to být ale i karty pro kouli – mohou přidat další do hry, či přidat do balíčku koule silnější (rychlejší) kartu. Tedy čím víc vezmete, tím těžší hra může být.
Jakmile všichni hráči vyběhnou ven (první získá výhodu, další menší apod., takže je to furt tlak na to utíkat rychle, ale zároveň i zahýbat k truhlám, čímž si člověk zpomalí postup), spočítají se body na získaných kartách pokladů a kdo má nejvíc, vyhrál!
Hrací plán je přitom složen ze čtverců, takže se složí vždy podle pokynů scénáře a vytvoří se mapa, kterou hráči poběží.
To, co mi teď zbývá je, udělat hratelný prototyp (snad brzo) a vyřešit kolik akcí bude mít hráč na tah, kolik karet v ruce apod.
Co si o tom myslíte? 🙂
- 14. 5. 2020 v 14:41 #1355
No hlavne bude treba dobre vymysliet ako ten hrac bude ziskavat nove karty. Nahodne tahanie z balika je prilis nahodne. I ked to ma byt party hra, nemalo by to byt len o tahani a vyhadzovani kariet lebo to rychlo omrzi. Trosku mi to pripomenulo hru Temple Run, ale tam sa hra na posledneho prezivsieho a miesto karite su kocky. A ta hra zacne nudit po 2 partiach …
- 14. 5. 2020 v 14:29 #1351
- AutorPříspěvky
Musíš být přihlášený, aby ses mohl účastnit diskuze.