Regnum Bohemiae – Deník z vývoje
Novinky na Deskozóně › Fóra › Skupinová fóra › Prototypy-testování-vydávání her › Regnum Bohemiae – Deník z vývoje
- AutorPříspěvky
- 19. 5. 2020 v 22:23 #1394
Tento deník z vývoje bych chtěl věnovat jednomu ze svých projektů, na kterých aktuálně pracuji.
Prvním o který bych se s Vámi chtěl podělit je hra Regnum Bohemiae.
Mělo by se jednat o strategickou hru z naší České historie. Obsahem by měli být tři scénáře pokrývající různá období vlády Přemyslovců v našich zemích.
- První scénář bude zasazen do druhé poloviny 10. století a budování českého knížectví.
- Scénář druhý – zatím nebyl rozpracován ale pravděpodobně se bude odehrávat koncem 11. století.
- Scénář třetí by se měl věnovat poslednímu období vlády Přemyslovců tedy konec 13. století.
Hra by měla být kombinací „eura“ a „wargame“ a obsahovat tyto základní prvky:
- Hráč bude spravovat a rozvíjet svá panství. Budovat nové vesnice, města a hrady. Z daní vydřených ze svých poddaných vybuduje armády a bude rozšiřovat svůj vliv po okolí.
- Diplomacie – hráči by měli udržovat dobré vztahy se svým knížetem/králem. Zároveň budou moci uzavírat různé dohody či pokrevní svazky se svými sousedy. Jejich nedodržování se může vyplatit ale spíše může přinést tvrdou odplatu a to nejen od toho koho koho zradili.
- Dobývání nových území i boje se svými sousedy.
- Zúčastňovat se dobyvačných válek proti okolním zemím ale i chránit to své proti útokům nepřátel.
Cílem je vytvořit hru střední komplexnosti s rozumnou hrací dobou kolem 2-3h, která odvypráví pěkný příběh z našich dějin ale v rámci nepříliš složitých pravidel.
Postupem času budu doplňovat nástin pravidel, mechaniky ve hře obsažené…
PS. ještě se v šuplíčku vyskytují další dva prototypy, ty s postupem času nejspíše také přidám, ale zde se věnujme v případě diskuze pouze tomuto.
- 14. 7. 2020 v 19:43 #1887
Jeden z mých oblíbených podcastů se jmenuje „Kostky jsou vrženy“ proto i já jsem se rozhodl vrhnout kostkami. V případě hry Regnum ovšem na smetiště dějin.
Nově tak do mého království přichází deckbuilding. Slibuji si od toho snížení vlivu náhody na hru, nikoliv však její eliminaci. Zároveň také snížení produkční náročnosti, vše by nově mělo být řešeno jen kartami, žetonky. Jediná náročnější součást by měly být standies pro šlechtice, ale i tam je zatím ve hře řešení pouze z kartonu.
Novinka ve hře tak budou karty „potenciálu“. Ty budou vyjadřovat potenciál, který může hráč ve svém tahu využít ve třech oblastech.
Obchod, budování a vojenství, přičemž každá karta (kromě startovních) bude mít různý poměr síly v těchto oblastech. Pomocí těchto karet tak bude hráč „platit“ za provádění všech akcí ve hře. Kartu s vysokým budovatelským potenciálem, tak bude lepší si pošetřit na stavbu sídel, ale v případě nouze bude možné ji využít i pro boj, ovšem s nižší silou než jakou bude mít karta bojová.
V případě boje, dojde k porovnání sil jednotek a dle toho k příslušným ztrátám ale pokud v rámci boje zahraje hráč karty s vysokým vojenským potenciálem, zvýší si tak šance na vítězství. Zahrání takové karty by mělo symbolizovat například přepad ze zálohy zradu atd. Pokud by se hráč rozhodl ustoupit, bude muset také nějakou tu kartu obětovat, jinak jeho ustupující armáda utrpí určitě ztráty. Podobně by to mělo probíhat i v případě obléhání.
Obchodní potenciál pak bude využit při nákupu nových karet během zimy, čímž si hráč bude vylepšovat svůj balíček.
Tolik zatím změny v teoretické rovině. Uvidíme kolik se mi toho podaří realizovat v příštím týdnu, kdy budu mít volno a přístup k tiskárně ?
- AutorPříspěvky
Musíš být přihlášený, aby ses mohl účastnit diskuze.