Prodat hru

(musíš být registrovaným prodejcem)

Podpoř nás!

Přispěj na provoz Deskozóny i ty! Budeme ti vděční a získáš speciální odznak.

Profilový obrázek

Prototypy-testování-vydávání her

  • Veřejná skupina
  • před 3 týdnů, 1 dnem
  • 133

    Příspěvky

  • 44

    Členové

Vývoj her a testování – úvodní představení

Novinky na Deskozóně Fóra Skupinová fóra Prototypy-testování-vydávání her Vývoj her a testování – úvodní představení

naposledy aktualizoval Kecalix před , 1 týden
3 hlasy
15 odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #1032
      Olda
      Účastník
      reputace: 321
      Poutník Divnotou
      Status: Návštěvník

      Přátelé, vítejte. Kubrt nám připravil pěkné hřiště, tak si pojďme hrát.

      Jdeme na to!

      Napište sem, proč vás prototypy a vývoj her zajímá? Tvoříte? Nebo jak můžete pomoci jiným autorům? (ochotou testovat nedotažené hry, podávat zpětnou vazbu, materiální výpomoc, zkušenosti atd.)

    • #1244
      Kecalix
      Účastník
      reputace: 273
      Poutník Divnotou
      Status: Návštěvník
      Up
      2
      Down

      Zdravím, také   jsem se vrhnul na výrobu vlastní deskové hry. Podstatě se bude jednat o  ekonomickou hru  nebo nejspíš kombinaci ruzných druhů na principu zámořského obchodu  s modifikovatelnými loděmi . Snažím se nekopírovat principy ale  jejími spojením vytvořit nové  nebo alespon  jinak používané. Momentálně řeším ekonomiku. V excelu jsem vymodeloval několik herních ceníků které se ve hře budou využívat a také měnit.  Máte typ na hry které využívají podobný herní princip abych si to mohl vyzkoušet ? Chtěl bych tuto hru dokončit a pokud možno jí udelat co nejlepší tak za každou zpětnou vazbu budu rád .

      Jinak jako první v republice můžete vidět počáteční návrhy lodí a postav.  A ten kdo pozná o jaké se bude jednat téma získá zlatého bludištáka 😀

      Přílohy:
      You must be logged in to view attached files.
      • #1249
        Kubrt
        Správce
        reputace: 2,788
        Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
        Status: Usedlík
        Up
        1
        Down

        Steampunk? Verne?

         

        Jinak s tipy to je složité, neb informací je zatím málo. Co klasický Merchants of Venus, Merchants & Marauders, Firefly? To jsou ale i hodně tématické hry. Pokud bys chtěl něco suššího, tak bych musel víc popřemýšlet. ?

      • #1253
        Olda
        Účastník
        reputace: 321
        Poutník Divnotou
        Status: Návštěvník
        Up
        0
        Down

        Já už je viděl! 😀 Jo je to pěkný, byť to je jen prvotní skica. Ještě se zeptám, jaká je cílová skupina té hry (dospělí, rodinka, hardcore)? Jakou uvažuješ herní dobu (spíš delší hra, kratší hra)? Od toho se hodně mohou odvíjet rady, tipy.

    • #1250
      Kecalix
      Účastník
      reputace: 273
      Poutník Divnotou
      Status: Návštěvník
      Up
      1
      Down

      ano, sice mi to nejspíš přineslo víc problémů protože kdybych se držel například 15 stol tak jsem tam ty  lode funkčne ai graficky odvozovat od reality ale takhle je musíme vymýšlet aby to bylo hezký a zároveň funkční 😀 No  zatím jsem ekonomiku vymyslet tak že každé město bude mít vlastní ceník s  cenami komodit. V každém měste bude jiné a budou se v průběhu hry měnit ale otázka jeslti tu hru nerozbije. Podle toho co jsem koukal na obrázky těch her tak by to mohlo být ono ale asi technicky bych to prirovnal ke počítačové hře port Royal.  Chtěl bych aby to bylo hlavně o tom že nekde hráč levně nakoupí a draze prodá ale  ceny se budou měnit a hra na to bude reagovat.

      • #1251
        Kubrt
        Správce
        reputace: 2,788
        Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
        Status: Usedlík
        Up
        0
        Down

        Kdyžtak klikej nahoru na „odpovědět“ a nevytvářej další vlákno. 🙂

         

        Levný nákup drahý prodej je základ pro hry typu pick up and delivery. Ty Merchants XX tak dost fungují… JEdno je sci fi, druhý řízlé pirátama.

      • #1254
        Kecalix
        Účastník
        reputace: 273
        Poutník Divnotou
        Status: Návštěvník
        Up
        0
        Down

        Jako měla by to být hra pro dospělé. Chápu že vizuál je  takový dětský ale  je to proto že  muj grafik má hold takový styl a vzhledem k tomu jak je oblíbený root tak  jsem si říkal že to nebude vadit i když jsem si puvodně prestavoval dospělejší vzhled 🙂 Ohledne  délky hry jsem nepřemýšlel ale dle toho oc všechno jsem tam vymyslel tak  mysím že to bude delší hra 😀

        • #1255
          Kecalix
          Účastník
          reputace: 273
          Poutník Divnotou
          Status: Návštěvník
          Up
          0
          Down

          Co jsem koukal tak se bojím abych nevymyslel znova hru která je vymyšlená. Merchants & Marauders vidím poprvé ale spousta mechanismů je podobná té mé 😀  Mám tam taky vylepšování, karty událostí, různé lodě a  tak

          • #1256
            Kubrt
            Správce
            reputace: 2,788
            Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
            Status: Usedlík
            Up
            0
            Down

            Znělo mi to dost povědomě. 🙂 Pokud člověk dělá nějakou hru, tak pomůže si udělat trochu rešerši tématu a mechanik. Všude je mnoho inspirace. 🙂 A pak může zapracovat na tom, co je jedinečné na jeho nápadu…

          • #1257
            Olda
            Účastník
            reputace: 321
            Poutník Divnotou
            Status: Návštěvník
            Up
            0
            Down

            Projít si podobné hry je nezbytné, ať už je najdeš jakkoli. Můžeš hledat na BGG, za mě ideálně navštívit nějaký deskoherní klub či speciálku, kde jim řekneš mechaniky jaké by tě zajímaly a oni ti přímo hru doporučí. U takto složitějších her je pak ideální si ji pak koupit a vyzkoušet, prozkoumat ten design opakovaným hraním i rozborem karet, ekonomiky apod.

          • #1260
            Kecalix
            Účastník
            reputace: 273
            Poutník Divnotou
            Status: Návštěvník
            Up
            0
            Down

            díky moc ? Naštěstí v neděli jedu do prahy tak zajdu do hras  a tam mi snad poradí ? Bylo by škoda když už to mám skoro namalované a vymyšlené  to nedodělat páč jsem si fakt říkal že kdyt tomu dám hodně práce mohla by být super deskovka?

          • #1261
            Olda
            Účastník
            reputace: 321
            Poutník Divnotou
            Status: Návštěvník
            Up
            0
            Down

            To by určitě mohla a přeji ať tě elán neopouští, ale vývoj takové hry je běh na dlouhou trať. Hlavně to vezmi mezi lidi až to bude mít hratelnou podobu (nemusí být zatím pěkná, jen funkční, i když pěkná je samozřejmě plus pro to, abys nalákal testery). Vezmi to třeba až bude setkání na testování CGE, nebo to přihlas do CBG, jestli chceš. I kluci z TimeSlug studio dělají v BBB kavárně v Praze testovací pondělky. Nebo prostě začni objíždět kluby, hráče, akce a testuj a sbírej zpětnou vazbu. 🙂 rád se na to někde podívám. Napiš mi pak na FB jestli s tím někde budeš. Více o tom těžko mluvit, informací je zatím fakt pomálu.

          • #1392
            Olda
            Účastník
            reputace: 321
            Poutník Divnotou
            Status: Návštěvník
            Up
            0
            Down

            Jak to dopadlo v Hrasu? Dozvěděl jsi se něco nového? 🙂

            Pro hru si můžeš v této skupině založit i svoje fórum, aby se to nemíchalo zde, tam to pak přehledně vždy najdeme a můžeme se k tomu vracet, takový designérský deník. Jak chceš 🙂

        • #1262
          Olda
          Účastník
          reputace: 321
          Poutník Divnotou
          Status: Návštěvník
          Up
          0
          Down

          O délce hry musíš také uvažovat, zda herní zážitek odpovídá strávené době nad hrou. Když uvedu extrémní případ tak třeba „člověče nezlob se“ je krom jiných problémů příliš dlouhá. Ano jsou i hry které také trvají hodinu, ale odehraje se tam obrovské množství věcí, zatímco v člověče ne 🙂 Snad mě chápeš. A dále jde o to, aby hra neměla příliš mnoho nesourodého, je ideální, když se celý design nese na jedné vlně, vše se dělá podobně, má podobnou logiku, intuitivní na ovládání. Ono i to ovlivňuje herní dobu. Herní vady a problémy designů sepsal hezky Jirka Bauma na Hrajeme.cz (z takového analytického, matematického a vědeckého pohledu), občas něco píše i Petr Čáslava na Deskofobii (ten na to nahlíží zase více z emotivní a pocitové stránky). Určitě to celé pročti!

          • #1474
            Kecalix
            Účastník
            reputace: 273
            Poutník Divnotou
            Status: Návštěvník
            Up
            0
            Down

            Ahoj, zjistil jsem že jsem si blbej a nevšiml jsem si odpovědi 😀 To je super nápad. Založím to a presunu to tam 🙂

    • #1037
      Kubrt
      Správce
      reputace: 2,788
      Tvůrce skupinZakladatel – jeden z prvních uživatelů na ZóněPoutník DivnotouHrdý sponzor
      Status: Usedlík
      Up
      0
      Down

      Já bych zde možná brzy založil jako vlákno deník vývoje. Třeba mi to pomůže se s mým nápadem dostat dál. 🙂

You must be logged in to reply to this topic.

Popis

Tvoříš hry nebo tě tvorba zajímá? Chceš se podívat jak hry vznikají? Jsi autor, máš nápady, potřebuješ je testovat a konzultovat? Jsi fanoušek českých deskoherních nápadů a chceš jim pomoci? Zajímá tě svět deskových her z pohledu jejich vzniku? Tak tady je to přesně pro tebe!

Správci skupiny

Profilový obrázek
Akulacz
@akulacz
Profilový obrázek
Olda
@olda

Moderátoři

Profilový obrázek
Kubrt
@kubrtov

Média skupiny

Skupiny

Děkujeme za vaši podporu!

Podpořte nás na Patreon

Pin It on Pinterest