Podpoř nás!

Přispěj na provoz Deskozóny i ty! Budeme ti neskonale vděční a získáš speciální odznak.

Profilový obrázek

Prototypy-testování-vydávání her

  • Veřejná skupina
  • před 2 týdnů, 2 dny
  • 131

    Příspěvky

  • 42

    Členové

Železný kačeny – občasník z vývoje

Novinky na Deskozóně Fóra Skupinová fóra Prototypy-testování-vydávání her Železný kačeny – občasník z vývoje

This topic contains 1 hlas and has 0 odpovědí.
1 hlas
0 odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #1952
      Akulacz
      Účastník
      Status: Přistěhovalec

      Je tomu asi 25 let co jsem v časopisu Ikarie četl povídku pana Mosteckého Železný kačeny. Tenkrát se mi hodně líbila a před pár lety jsem si na ni vzpomněl, znovu přečetl a stala se mi inspiraci pro jeden z prvních projektů, na kterých jsem začal pracovat.

      Odkaz na povídku

      V pondělí jsem na to znovu koukl, přidal pár nových věcí a alespoň v hlavě a bločku to vypadá funkčně. Teď jen vyrobit prototyp a začít testovat a brousit k dokonalosti.

      Teď trochu k tomu jak by to mělo fungovat.

      Měloo by jít o rychlou, jednoduchou, závodní, dalo by se říci až párty hru.

      V duchu povídky se hráči snaží vyhrát závod plachetnic na trestanecké planetě Alcatraz IV.

      Pro vítěze je přichystán pohár ze zlata a pro vás jako chovance nápravného zařízení, cena ještě vyšší… Svoboda.

      Aby to nebylo až tak jednoduché, závod se pořádá na oceánu, kde se místy vyskytuje „bujón agresivních organických sloučenin“ který spolehlivě rozloží cokoliv na světě.

      Jediné co mu dočasně odolává je „keramzit“ kterým si můžete natřít trup své lodi.

      Na začátku hry si hráč zvolí jak moc ochrany keramzitem použije, což ale bude mít negativní vliv na rychlost jeho lodi. Ta bude určena počtem žetonů setrvačnosti, které získá do začátku.

      Pak už přichází chvíle, kdy nastoupí do svých lodí a odrazí od mola.

      Na začátku kola se vždy hodí kostkou, která určí směr větru nebo zda v tomto kole bude vládnout bezvětří.

      Každý hráč na tahu si nejdříve vylosuje dva díly moře a umístí je. Mapu si tak hráči budou hráči skládat postupně a bude tu přítomen i škodící mechanizmus, kdy budete moci soupeřům znepříjemnit postup. Některé dílky totiž budou obsahovat také výše zmíněný bujón, který bude poškozovat vaše lodě, nebo ostrovy kterým se budete muset vyhnout.

      Pak přijde na řadu pohyb.

      • Pohnete po větru a získáte další žeton setrvačnosti.
      • Skasáte plachty/pasujete
      • Utratíte žeton setrvačnosti a pohnete se jiným směrem, kromě toho proti větru.
      • Pohnete se po větru o 2 pole a utratíte žeton setrvačnosti.
      • Pokud se v daném kole nepohnete(skasání plachet/bezvětří), získáte žeton stojící lodi – v příštím kole nebudete moci užít žeton setrvačnosti.

      Pokud hráč skončí tah na poli, kde je „bujón“ musí odložit žeton keramzitu(jehož množství si zvolí na začátku) nebo ztratí člena posádky.

      Pokud hráči dojde oboje, jeho bárka se rozpustila v kyselině a hra tak pro něj končí.

      Vítězem se stane hráč, kterému se podaří doplout na druhou stranu oceánu-překoná určitý počet polí v přímém směru od mola.

      Měli by jít o takový párty/Filler s hrací dobou kolem 20-30 min nic velkého.

      Teď už jen ten prototyp a snad to bude použitelné a zábavné i v reálu…

       

       

       

       

       

       

You must be logged in to reply to this topic.

Popis

Tvoříš hry nebo tě tvorba zajímá? Chceš se podívat jak hry vznikají? Jsi autor, máš nápady, potřebuješ je testovat a konzultovat? Jsi fanoušek českých deskoherních nápadů a chceš jim pomoci? Zajímá tě svět deskových her z pohledu jejich vzniku? Tak tady je to přesně pro tebe!

Správci skupiny

Profilový obrázek
Akulacz
@akulacz
Profilový obrázek
Olda
@olda

Moderátoři

Profilový obrázek
Kubrt
@kubrt

Média skupiny

Skupiny

Děkujeme za vaši podporu!

Podpořte nás na Patreon

New Report

Close