Profilový obrázek

The 7th Citadel

  • Veřejná skupina
  • před 2 měsíci, 4 týdnů
  • 24

    Příspěvky

  • 43

    Členové

Průvodce dobrodruha (info od vydavatelství), česky

Novinky na Deskozóně Fóra Skupinová fóra The 7th Citadel Průvodce dobrodruha (info od vydavatelství), česky

naposledy aktualizoval Spartik před
2 hlasy
8 odpovědí
  • Autor
    Příspěvky
    • #3320
      Bubusak
      Účastník
      reputace: 254
      Status: Návštěvník

      Amatérský český překlad informací od vydavatelství Serious Poulp ohledně chystané hry 7. Citadela.

    • #3322
      Bubusak
      Účastník
      reputace: 254
      Status: Návštěvník
      Up
      1
      Down

      Kapitola 1

      – 7. Citadela není pokračováním 7. Kontinentu, jedná se o zcela novou hru.
      – Odehrává se v postapokalyptickém středověkém fantasy světě vytvořeném od samého základu.

      Příběh je zasazen do Protektorátu Kel, jednoho z nejmocnějšího spojenectví států v zemi, které bylo zpustošeno sedmi desetiletími konfliktu proti impozantnímu nepříteli: Burrowerům. Tito obří červi, ovládaní záhadným jedincem, neúnavně kopou tunely, dokud se zem nezačne hroutit, ničit a pustošit. Po letech bezmocnosti Protektorát konečně našel obranu před touto pohromou, a to v Nekrodruidech. Tito muži a ženy se vzdali posvátných principů svého druidského řádu, aby prostřednictvím zakázaných krevních rituálů stvořili obludné rostlinné tvory schopné bojovat proti Burrowerům. A právě v Citadelách, zdrojích moci Necrodruidů, pracujete VY jako otrokářský zahradník, který se snaží semena těchto ohavných rostlin šířit po celém území a chránit ji tak před Burrowery. Jako otrokářský zahradník doufáte každý den, abyste nezemřeli vyčerpáním nebo nešťastnou nehodou. Dnešní svět zjevně ale není světem, který znali vaši otcové. Obludné rostliny, které nás měli původně chránit, se rozšířily i mimo naši kontrolu a nyní neohrožují jen Burrowery, ale i lidi. Pokud jde o vůdce červů a jeho stoupence, nikdo je neviděl po celá desetiletí, a to navzdory nejlepšímu úsilí všech vůdců Kelu.

      – 7. Citadela začíná úvodním scénářem nazvaným „Nový začátek“. Když vše začalo, byli jste v zajetí, kde jste už několik let byli nuceni pracovat jako otrok v 7. Citadele. Do světa přicházejí ale velké změny! V průběhu kampaně se budete podílet na těchto změnách, které buď Hrozbu odstraní, nebo selžete a Hrozbě podlehnete.

      – Hru spustíte výběrem postavy. Každý dostane volitelný úkol, navíc k Hrozbě, proti které se rozhodnete hrát.

      – Na rozdíl od 7. Kontinentu má každá postava v 7. Citadele svůj vlastní akční balíček, který si může před zahájením dobrodružství přizpůsobit kartami dle svého výběru.

      – Další rozdíly a více podrobností se dozvíme za pár dní v dalším příspěvku 🙂

    • #3724
      Bubusak
      Účastník
      reputace: 254
      Status: Návštěvník
      Up
      1
      Down

      Kapitola 3

      – Jednou z velkých nových věcí, na které jsme pracovali je tvorba a vývoj Vaší postavy.

      – Sdílený akční balíček je pryč. Každý hráč bude hrát se svým vlastním unikátním akčním balíčkem.

      – Na začátku dobrodružství si vyberete postavu a k ní dostanete 15 základních akčních karet. Tyto karty jsou víceméně stejné, liší se však v drobnostech podle toho, zda-li jste robustní muž, starší zkušená žena nebo temperamentní teenager.

      – Poté si každý hráč přidá dalších 5 karet schopností, které ještě více určí jeho charakter.
      Chcete umět otevírat zámky? Vyberte si kartu „Lockpicking“. Zajímá Vás spíše magický štít k obraně? Vezměte si kartu „Force field“. Jelikož je každá z těchto dovedností unikátní, nebudete umět všechno. Je to zcela na Vás, kým budete chtít být.

      – Implementovali jsme i nový systém ikon. Většina dovedností (zejména ty pokročilé) mají jednu nebo dvě z těchto nových ikon: Mazaný (Cunning), Bojovný (Martial), Vůdcovství (Leadership), Tajemný (Arcane). Mnoho dovedností a předmětů (mimo jiné) používají tyto nové ikony pro přidání úspěchu, zrušení poškození atd. Během dobrodružství bude Vaše skupina získávat pokročilé dovednosti, které nabízejí nové efekty a vždy obsahují tyto ikony.

      – Více o pokročilých dovednostech naleznete v budoucích updatech.

      – Budete čelit mnoha těžkým rozhodnutím, jako například volit mezi dovednostmi se silným efektem, nebo slabým efektem, přičemž slabý efekt bude přidávat dvě ikony Bojovný (Martial). Tyto ikony jsou obzvláště cenné, pokud např. budete chtít zvládnout ovládat sekeru oběma rukama.

      – Na rozdíl od zažitých archetypů (válečník, mág, léčitel, …) zde můžete vytvořit postavu přesně podle Vašich preferencí. Dospívající mistr tajemství, který nemá konkurenci v ovládání praku, výmluvná dobrodružka schopná plížit se stíny, nebo starý švindlíř, který si na pomoc povolá různorodé tvory! Kým se chcete stát?

      – V příští aktualizaci bude „Efektivní akční systém (Streamlined Action System)“.

      Zdroj s obrázky a příklady zde: https://boardgamegeek.com/thread/2499506/article/35766740?fbclid=IwAR3F7Z2JqtNAvWnBOAmHvi0UoBDDrkUBZHYCzhmJr3gDlXxcfSbkd7jWcEY #35766740“ target=“_blank“ rel=“nofollow noopener“>https://boardgamegeek.com/thread/2499506/article/35766740?fbclid=IwAR3F7Z2JqtNAvWnBOAmHvi0UoBDDrkUBZHYCzhmJr3gDlXxcfSbkd7jWcEY #35766740

    • #3976
      Bubusak
      Účastník
      reputace: 254
      Status: Návštěvník
      Up
      1
      Down

      Kapitola 4

      – Stejně jako v 7. Kontinentu budou hráči provádět během hry různé akce.

      – Ve hře jsou desítky různých akcí. Některé budete znát ze 7. Kontinentu, jiné budou zcela nové (např. seslat kouzlo, vyhnout se, pozdravit, přesvědčit, atd.). Všechny ale fungují na stejném principu.

      – Každé kolo je celým kolektivem zvolen jeden hráč jako „aktivní hráč“ (může to být stejný hráč z předchozího kola, pokud s tím všichni souhlasí). Pokud se hráči nemohou dohodnout, novým aktivním hráčem se stane hráč nalevo od předchozího aktivního hráče.

      Akce

      – Aktivní hráč si vybere dostupnou akci. Tuto akci představuje ikona v bílém čtverci na kartě (na kartě terénu, kde se nachází jejich figurka, na události spojené s terénem, dovednosti, kterou držíte v ruce, na předmětu atd.).

      – Všechny akce mají svoji cenu, úroveň obtížnosti a jeden nebo více výsledků:
      Cena: minimální počet karet, které musí být taženy z akčního balíčku aktivního hráče, aby bylo možné akci provést
      Obtížnost: minimální počet úspěchů potřebných k dosažení požadovaného výsledku
      Důsledky: výsledek úspěchu a případně i neúspěchu akce

      – Tam, kde v 7. Kontinentu bylo potřeba k řešení akce 7 kroků, v 7. Citadele jsou potřeba pouze 4:  Příprava, Tažení karet, Výsledek a Důsledek.

      Příprava: Všechny zúčastněné postavy (aktivní hráč a další hráči na stejném terénu, kteří se chtějí zúčastnit), vyberou karty v oblasti hráče (např. předměty, společníci, kladné stavy atd.), jejichž efekty budou chtít během akce použít.

      Tažení karet: Aktivní hráč určí cenu akce a táhne odpovídající počet karet ze svého balíčku akcí, nebo táhne více karet, pokud chce zvýšit své šance na úspěch.

      Výsledek: Aktivní hráč odhalí karty, které táhl, a spočítá úspěchy. Pokud je součet větší nebo roven požadovanému počtu úspěchů, akce je úspěšná. Pokud je celkový počet menší, než požadovaný počet úspěchů, akce selže.

      Důsledek: Aktivní hráč aplikuje důsledky, které se liší podle toho, zda byla akce úspěšná, nebo neúspěšná.

      – Hráči 7. Kontinentu si určitě všimli zmizení kroků „Dovednost“ (Skill) a „Omezení počtu karet v ruce“ (Hand Size Limit). Přidání karty Dovednosti do ruky už není automatické; k tomu nyní dochází v důsledku konkrétních akcí.

      – Pokud jde o Omezení počtu karet v ruce, musíte nyní zničit (discard) přebytečné karty, jakmile je velikost vaší ruky překročena.

      Složené akce

      – Další novinkou je nový typ akce, nazývaný Složené akce (Compound Actions), které na rozdíl od akcí „jednoduchých“, nekončí bezprostředně po kroku Důsledek.

      – Tyto Složené akce jsou identifikovány pomocí šestistranné kostky na kartě s akcí. Ta se vyhodnocuje v několika kolech, každá s krokem Důsledku, a tak se pokračuje, dokud není kostka odstraněna z karty (obvykle po úspěšném kole).

      – Složené akce jsou vyřešeny v průběhu několika kol. Pokud je Složená akce povinná, musíte akci provést znovu jakmile bude vyřešen krok Důsledku, dokud nebo dokončena celá složená akce. Pokud akce není povinná, můžete boj vyřešit i později, až se k tomu rozhodnete.

      – V kroku Výsledek akce, pokud nemáte dostatek úspěchů ke snížení hodnoty kostky na 0, akce selže a musíte přijmout důsledky selhání. Nezoufejte však! Každý úspěch stále snižuje hodnotu kostky o 1, což Vám usnadní další pokus!

      – Pokud jste úspěšní natolik, abyste snížili hodnotu kostky na 0, dostanete za úspěšný výsledek uvedenou odměnu. To Vám obvykle umožní postoupit do dalšího kola. Můžete dokonce kolo přeskočit, nebo zcela dokončit složenou akci.

      – Příklad viz. odkaz

      – Ikona řetězu nalevo od ikony boje znamená, že v kroku Výsledek nemůžete vzít v úvahu více karet, než je výchozí cena akce. Vzít v úvahu kartu znamená to, že z této karty můžete počítat úspěchy a ikony. V daném příkladu Vás ikona řetězu omezuje na zohlednění 1 karty bez ohledu na to, kolik jich vytáhnete. Možná tedy budete moci táhnout až 10 karet, ale můžete počítat výsledek pouze z 1, takže vybírejte moudře!

      – V dalším průvodci si povíme, jak jsme vylepšili a obohatili správu inventáře a karty stavů.

      Zdroj: https://boardgamegeek.com/thread/2501301/adventurers-guide-chapter-4-streamlined-action-sys?fbclid=IwAR1kUv1h5FHgn070OTu5yW5AelTg3kduQx0eyDl_TRJQrA9Y9O0BsH50j8Q

    • #4322
      Bubusak
      Účastník
      reputace: 254
      Status: Návštěvník
      Up
      1
      Down

      Kapitola 5

      – Pracovali jsme hodně na zefektivnění 7. Citadely. Zjednodušili jsme krok akcí a zároveň ho obohatili o akce „složené“. Dále jsme snížili počet druhů karet na tři hlavní kategorie: Dovednosti (ikona „modré ruky“), Inventář (ikona „vaku“) a Úkolové předměty (ikona „poznámkového bloku“).

      – Karty Dovedností a Úkolových předmětů fungují téměř stejným způsobem jako v 7. Kontinentu: Karty Dovedností drží hráči v ruce (až 4). Úkolové předměty jsou společné pro všechny hráče a jsou uloženy za odpovídajícím děličem.

      – Tam, kde má 7. Kontinent karty s oranžovou rukou pro konkrétní postavy, bonusové karty se zelenou rukou a karty předmětů s ikonou kostky, používá 7. Citadela karty s jedinou ikonou vaku, které představují veškerý váš osobní majetek (v nejširším slova smyslu). Ty mohou zahrnovat předměty, úkoly, společníky, pozitivní i negativní stavy, atd. Rozlišujeme je pomocí systému KLÍČOVÝCH SLOV, které dávají kartě kontext. Klíčová slova také omezují počet věcí, které můžete během akce použít a kolik jich můžete vlastnit.

      – Většina karet Inventáře má alespoň jedno klíčové slovo. Např. společník bude mít obvykle klíčové slovo COMPANION (společník), zatímco štít bude mít klíčové slovo SHIELD (štít) a SECONDARY (vedlejší), a těžký štít bude mít klíčové slovo CUMBERSOME (těžkopádný).

      – Nikdy nesmíte mít víc než tři kopie stejného klíčového slova najednou. Např. můžete nést 3 karty lehkého brnění s klíčovým slovem ARMOR (brnění), ale pokud pak najdete pancéřové brnění s klíčovými slovy ARMOR – ARMOR- CUMBERSOME (brnění – brnění – těžkopádný), budete si muset vybrat: buď si ponechat 3 karty lehkého brnění, nebo dvě z nich odhodit, aby se uvolnilo místo pro další dvě klíčová slova ARMOR na nové kartě brnění.

      – Stejné pravidlo platí pro Úkolové karty s klíčovým slovem QUEST (úkol) a pro lektvary s klíčovým slovem POTION – FRAGILE (lektvar – nestálý) (všimněte si, že klíčové slovo FRAGILE se také používá k interakci s událostmi ve hře).

      Používání karet

      – Když podniknete akci nebo se jí účastníte, nemůžete vybrat více karet se stejným klíčovým slovem. Pokud se při akci Fight (boj) rozhodnete použít svoje pancéřové brnění  (klíčová slova ARMOR – ARMOR – CUMBERSOME), nemůžete si zároveň vybrat i lehké brnění (klíčové slovo ARMOR), jelikož obě karty obsahují stejné klíčové slovo ARMOR. Totéž platí pro souběžné boje s několika zbraněmi s klíčovým slovem WEAPON… pokud tedy hráč nemá dovednost „Ambidextrous“ (zručný na obě ruce), která mu umožňuje toto pravidlo porušit! 🙂

      – S tímto jednoduchým systémem jsme schopni omezit velikost inventáře i počet karet, které lze používat během akcí.

      Karty negativních stavů

      – Karty negativních stavů jsou nyní karty Inventáře. Rozlišujeme 4 základní typy: vyčerpaný, zraněný, zmatený a nemocný.

      – Jejich ikona vaku je spojena se symbolem červeného zámku, který brání hráči v tom, aby je podle libosti odhodil nebo je dal jinému hráči.

      – Jejich negativní efekt se obvykle aplikuje až tehdy, kdy hráč provede zotavení, aby doplnil svůj akční balíček. V závislosti na tom, kdy hráč tento stav získá, může mít více či méně času na to, se ho zbavit, než dojde k jeho efektu.

      Poklady

      – Nakonec existuje ještě jeden typ karet Inventáře, a to „poklady“, které můžete získat během dobrodružství jako odměnu, a které nemají žádný efekt! Ptáte se, jaký to má smysl? Tyto karty budou zajímavé až během různých událostí ve hře!

      – Někdy budete mít příležitost vyměnit poklady za předměty, informace, atd. : „Můžete vrátit kartu s klíčovým slovem TREASURE (poklad) a vzít si [###] kartu.“

      – Jsou také chvíle, kdy vám konkrétní poklad ušetří spoustu potíží 🙂 … ale žádné spoilery! Uvidíte, jak vám tato zelenina (z příkladu) může zachránit zadek, až přijde ten správný čas.

      – Příště si promluvíme o možnostech, které budou definovat váš osud!

      Zdroj: https://boardgamegeek.com/thread/2504463/adventurers-guide-chapter-5-new-hand-and-inventory?fbclid=IwAR3bmjRfvlPUl8sb9EzAQg3izxL3wKlJtjtx8sNiBPdbRbt4B5K9moxarsU

    • #4323
      Bubusak
      Účastník
      reputace: 254
      Status: Návštěvník
      Up
      1
      Down

      Kapitola 6

      – Kolabující země jsou postapokalyptickým světem, ve kterém se hráči, bývalí otrokářští zahradníci, znovu učí, jak žít v čele uprchlické komunity.

      – V průběhu svých dobrodružství získáváte Naději (Hope), nejčastěji prostřednictvím bojů a plněním vedlejších úkolů. Stejně jako body zkušeností ve hrách na hrdiny budete moci utrácet  získanou Naději na stránce Osudu v deníku Citadely.

      – Deník Citadely je sdílený dokument pro celou vaši skupinu dobrodruhů. Každé nové dobrodružství zahájíte čerstvým deníkem Citadely, který obsahuje několik užitečných stran pro sledování postupu vaší skupiny. Na stránce Osudu se nachází kruhová dráha Sféry, ve které budete moci utratit Naději za zaškrtnutí políček a odemčení různých typů bonusů. Samozřejmě můžete zaškrtnout pouze políčko – počínaje tím uprostřed – které sousedí s jiným už zaškrtnutým políčkem. Takto můžete odemknout celou škálu bonusů:

      Získávání nových dovedností

      – Dovednosti jsou dvojího druhu: Pokročilé dovednosti a Reflexní dovednosti.

      – Pokročilé dovednosti fungují stejně jako základní dovednosti vaší postavy. Jejich efekt můžete využít tehdy, když máte danou kartu v ruce a jste zapojeni do akce. Umožní vám také provádět nové akce (např. „seslat kouzlo“ k vyvolání kouzelného tvora, který si následně přidáte do svého Inventáře). Mají také cenné ikony tříd, které povedou vaši postavu, zdokonalí jejich znalosti, bojové dovednosti, mazanost nebo vůdcovství.

      – Pokročilé dovednosti však mají i nevýhodu: když jednu získáte, musíte se zbavit té, kterou již vlastníte, protože pokročilé dovednosti nemohou zvětšovat velikost vašeho akčního balíčku karet.

      – 7. Citadela zavádí také nový typ dovedností, zvané Reflexní dovednosti, jejichž efekt se aplikuje, když jsou odhaleny během akce, spíš než když je už máte v ruce. Na rozdíl od pokročilých dovedností nemusíte pro získání reflexních dovedností odstraňovat jiné karty dovedností, a proto tak zvyšují počet karet vašeho akčního balíčku karet.

      Zvyšujte level své Odbornosti

      – V závislosti na úrovni Znalostí vaší skupiny, jak je uvedeno v deníku Citadely, se některé vaše dovednosti stanou silnějšími a všestrannějšími. Pokud je vaše úroveň znalostí dostatečně vysoká, můžete také získat výhody během určitých událostí, se kterými se během dobrodružství setkáte.

      Stavění budov

      – O tomto aspektu vašeho osudu se budeme bavit v příštím Průvodci dobrodruha!

      Odesílání vyslanců k mapování Kolabujících zemí

      – O tomto aspektu vašeho osudu se budeme bavit v příštím Průvodci dobrodruha!

      Odemykání trvalých bonusů

      – Tyto silné výhody, které se nacházejí na okrajích Sféry, přicházejí v podobě očíslovaných karet, jejichž účinek neznáte, dokud dotyčnou kartu nezískáte!

      Připravili jsme pro vás několik příjemných překvapení …

      Zvyšuje svůj Vliv, Znalosti, Obranu nebo Produkci

      – Deník Citadely obsahuje stránku Společenstva se 4 stupnicemi představujícími úrovně vlivu, znalostí, výroby a obrany vaší skupiny, které se mohou pohybovat od -10 do +20.

      – Zaškrtnutím políčka na stránce Osudu hráči zvýší jeden z těchto 4 stupnic o uvedenou hodnotu. Tyto vlastnosti mohou ovlivnit úspěch nebo neúspěch scénáře i řešení Hrozby na konci dobrodružství. Ve většině případů budou scénáře jasně vysvětlovat cíle, kterých má být dosaženo, ale někdy se při výběru budete muset řídit jen svými schopnostmi situační analýzy.

      – Jak vidíte, každý z těchto bonusů vám poskytuje jedinečnou výhodu. Budete mít mnoho možností, jakým směrem se vydat v Osudu vaší skupiny. Tato rozsáhlá variabilita přidává 7. Citadele skvělou znovuhratelnost, protože při každé hře můžete své postavy i skupinu tvarovat odlišně.

      V sedmém a posledním průvodci se podíváme na Stavbu.

      Zdroj: https://boardgamegeek.com/thread/2505601/adventurers-guide-chapter-6-hope-and-destiny?fbclid=IwAR1zcuhfeiq-vjS_Kbd6TZv4qSB6nGhPbNxfzjVuIil6tTtjIp3Lcsz7aB0

    • #4397
      Bubusak
      Účastník
      reputace: 254
      Status: Návštěvník
      Up
      1
      Down

      Kapitola 7

      – V předchozím průvodci pro dobrodruhy jsme viděli, že hráči mohou získávat Naději a utrácet ji na stránce Osudu v deníku Citadely, aby tak získali silné bonusy.

      – Naděje poskytuje ještě další dva bonusy, o kterých jsme zatím nemluvili, protože jsme se jim chtěli věnovat podrobněji, než ostatním. Pojďme tedy na to: Tyto dva bonusy souvisejí se „Stavbou“, která nahradila část hry zaměřenou na „Přežití“.

      Stavba budov

      – První z těchto bonusů umožňuje hráčům stavět budovy. V deníku Citadely na stránce „Budovy“ je uveden seznam budov a počet zaškrtávacích políček na stránce Osudu, které budete muset splnit, abyste je mohli postavit a využít tak jejich efekt. Náklady na stavbu každé budovy se pohybují od 1 – 3 políček, v závislosti na výhodách, které pak poskytují.

      – Např. Kovárna vyžaduje k postavení pouze jeden krok stavby (1 zaškrtávací políčko). Jakmile je postavena, umožňuje vám opravit (odblokovat) celkem 2 karty s klíčovými slovy WEAPON, ARMOR a/nebo SHIELD, nebo až 4 karty, pokud je vaše úroveň znalostí 6 a více. „Blokování karty“ je penalizační efekt, který nutí hráče vložit blokovanou kartu pod svou kartu postavy, kde ji nelze využívat, dokud není odblokována.

      – Např. Aréna, jejíž stavba stojí 3 stavební kroky, vám umožní, pokud budete mít štěstí, získat Reflexní Dovednost, kdykoli zvýšíte úroveň své Odbornosti.

      – A konečně některé „překvapivé“ budovy vám umožní vybrat si jednu kartu budovy z několika, takže nemusíte nutně stavět vždy stejnou kartu.

      – Samozřejmě nebudete moci ze stránky Budov postavit vše, i když budete chtít. Budete si muset pečlivě zvolit směr, kterým se má vaše Citadela ubírat!

      Mapa Kolabujících zemí

      – Druhý z těchto bonusů umožňuje hráčům posílat průzkumníky, aby mapovali Kolabující země při hledání zajímavých míst.

      – Když začnete hrát novou hru, budete mít mapu protektorátu Kel představující svět tak, jak tomu bylo před asi sto lety. Tato mapa světa poskytuje cenné informace o geografii oblasti – městských státech, řekách, atd.

      – Bohužel se toho v desetiletích konfliktů mezi Protektorátem Kel a Burrowery hodně změnilo… Budete proto chtít posílat průzkumníky, aby mapovali Kolabující země a aktualizovali vaši mapu světa vkládáním očíslovaných karet do laminových kapes na mapě. Postupně odemknete zajímavé efekty, včetně možnosti spustit scénáře z nových výchozích bodů, blíže k cílové destinaci.

      – Stejně jako v reálném životě, ne vždy vše půjde podle plánu. Je například možné, že jedna z těchto očíslovaných (zelených) karet vám oznámí zmizení vašich průzkumníků. Pokud k tomu dojde, bude jen na vás, zda vycestujete do dané oblasti (po jedné kartě terénu), abyste zjistili, co se tam stalo (nahradili zelenou kartu na mapě světa zlatou kartou se stejným číslem)!

      – Zahynuli vaši průzkumníci nebo jsou opilí v místní hospodě? Existuje jen jeden způsob, jak to zjistit!

      – Tady už jsme na konci 7 průvodců dobrodruha. Doufáme, že se vám tato série líbila a že budeme mít to potěšení setkat se s vámi 22.9. v 19:00 hodin při zahájení kampaně na Kickstarteru 7. CItadely!

      Zdroj: https://boardgamegeek.com/thread/2507318/adventurers-guide-chapter-7-build?fbclid=IwAR0IniFRBFyMmSqEcdk0nt_H6gnAstD4hrDdi-d9GFCkaEiwpJZ4ekaOdb0

    • #3323
      Bubusak
      Účastník
      reputace: 254
      Status: Návštěvník
      Up
      0
      Down

      Kapitola 2

      – průzkum je stále základem hry

      – zatímco 7. Kontinent se soustředí především na přežití, 7. Citadela bude více zaměřená na dobrodružství a vyprávění

      – každé dobrodružství je ve formě Hrozby, kterou hráči musí překonat

      – většinu scénářů začnete i ukončíte na „Základně operací“ v Citadele, ale budete moci odemknout i nová výchozí místa pro dobrodružství a někdy Vás příběh zavede i přímo k dalšímu scénáři, aniž byste se vraceli k Citadele

      – jak budete postupovat v dobrodružství, získáte schopnost upgradovat Citadelu a stavět budovy, které Vám mohou poskytovat silné efekty (více o tom příště)

      – každý scénář stanoví jeden nebo více cílů a přiděluje určitý počet bodů života, které se co nejrovnoměrněji rozdělují mezi postavy

      – Každá postava má vlastní balíček akcí, ze kterého táhne karty. Když je tento balíček prázdný, nebo téměř prázdný, může hráč provést akci zotavení, aby obnovil svůj balíček zamícháním odhozených karet zpět do svého akčního balíčku, za cenu 5 životů.

      – Když máte 0 života (nebo méně), upadáte do bezvědomí. Jakmile jste v bezvědomí, nemůžete hrát, ale ještě nejste úplně mrtví. Pokud je alespoň jeden hráč při vědomí, je možné se vrátit do Citadely (existuje více možností, jak se tam dostat, na začátku hry je to chůze).

      – Návrat do Citadely ukončí scénář a dá Vám šanci se znovu postavit na nohy a připravit se na nový scénář. Zjistíte také důsledky svých činů, které budou závislé na tom, zda jste dosáhli svých cílů před návratem.

      – V 7. Kontinentu bylo vaše přežití spojeno s neustálým řízením společného akčního balíčku, jehož vyčerpání znamenalo, že smrt se blíží a hru budete muset začít odznova. Hráči se museli pravidelně živit rybařením nebo lovením, dokud nesplnili Kletbu. Svět hroutících se zemí nabízí jiný druh výzvy. Jídla je poměrně hojné množství a vybavení je obvykle příliš složité na to, abyste si ho vyrobili sami.

      – Když se dostanete na pokraj vyčerpání, může to znamenat, že se vám nepodaří splnit scénář, ale nezabrání vám to v pokračování dobrodružství. Když k tomu dojde, nebudete muset začít scénář znovu; váš příběh bude pokračovat, ale nedosažení cílů bude mít důsledky.

      – Dalším rozdílem je, že tento svět je naplněn desítkami nehrajících postav, se kterými budete komunikovat prostřednictvím Knihy dialogů, která je rozdělena do očíslovaných kapitol. V této Knize budete mít přístup k dynamickému dialogu, který se bude lišit podle toho, jak se rozhodnete, co budete říkat a i jakým tónem. Ke většina dialogům se nebudete moci znovu vrátit (pokud nemáte dovednost s použitím magie) a uvidíte tak pouze jednu z větví dialogového stromu.

      – Na závěr ještě informace o délce hry. Hrozba ze 7. Citadely je zhruba srovnatelná s Prokletím ze 7. Kontinentu, ale protože hra je méně represivní („zemřít a opakovat“), budete moci každou Hrozbu hrát déle než 10 hodin, aniž byste museli restartovat hru kvůli předčasné smrti… pokud tedy neuspějete ve všem, co podniknete 🙂

      – Každá Hrozba se skládá z několika scénářů a většinu scénářů lze odehrát během jednoho večera. Scénář ale můžete kdykoli uložit pomocí stejného systému jako v 7. Kontinentu.

      Zdroj: https://boardgamegeek.com/thread/2497118/adventurers-guide-chapter-2-less-survival-more-adv?fbclid=IwAR2NMgt18xlR6Vv-QqgZW4Bn3-Lfw1YPYoBtvFzbXAUGf_qfxtXof4Mcucg 

    • #5369
      Spartik
      Účastník
      reputace: 87
      Status: Cizinec
      Up
      0
      Down

      Paráda, díky moc za přeložení

Musíš být přihlášený, aby ses mohl účastnit diskuze.

Popis

22. září v 19:00 bude spuštěn Kickstarter pro novou hru The 7th Citadel od vydavatelství Serious Poulp (vydavatelé hry The 7th Continent). Připravte se na prozkoumání postapokalyptického světa středověké fantazie!

Správci skupiny

Profilový obrázek
Bubusak
@bubusak

Média skupiny

Skupiny

Děkujeme za vaši podporu!

Podpořte nás na Patreon

Pin It on Pinterest